'Home sweet home' - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu 'Home sweet home' - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

'Home sweet home'

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

02 Maart 2014 | Indonesië, Woloan Dua

Heerlijk in (eindelijk weer) een normaal bed geslapen tot een uurtje of 8. Toen een paar blogs online gezet, voor zover dat lukte. Internet is nog steeds niet top. Als ontbijt had ik alleen wat mie en nasi bungkus, dat was over van de Ibadah van gisteren. Vanochtend heb ik nog even met Roo geappt, was fijn om haar even te spreken!
Ik heb ook nog een beetje film gekeken beneden en de hele tijd gekeken of internet het al weer deed, maar helaas… ’s Middags heb ik wel kunnen appen met Ris, was ook fijn om een beetje bij te kletsen. Misya kwam ook nog naar me toe in mijn kamer en begon weer overal aan te zitten, in elk doosje en achter elk deurtje te kijken. Ze vroeg zich volgens mij af waar ik was geweest, want als ik het goed begreep vroeg ze me waar ik vanavond ga slapen. Best schattig eigenlijk :)
Ik heb Meyti maar gesmst of ze nog wilde shoppen en vanavond naar de KFC wilde. Heb best zin in een kippetje! Meyti antwoordde alleen niet. Afwachten dan maar!
Er is weer een verbouwing geweest hier in huis, want pak Leo en ibu Cherly zijn naar een andere kamer verhuisd. Eerst sliepen ze in de kamer naast mijn slaapkamer en nu slapen ze in de kamer aan de overkant van de gang. Oké dan.. Misschien voor Evy en Nikki! Er staat alleen nog geen bed, de kamer is gewoon leeg. Pak Leo heb ik nog niet gezien, die ligt nog steeds de hele dag op bed denk ik…
Ik ben begonnen in het boek dat ik van mevrouw Kailuhu heb gekregen: Muggen mensen olifanten. Voor degenen die het niet weten: mevrouw Kailuhu, Monda, is onze Indonesische ‘juf’! Dankzij haar hebben pa, ma en ik nu een basis in het Indonesisch. Waarvoor ik u via deze weg ook nog eens graag wil bedanken, mevrouw Kailuhu! :) Het boek is heel erg leuk om te lezen! Voor ik het wist, was ik al bij bladzijde 80, haha. Maar verder verveel ik me, zo alleen, haha. Het is ook nooit goed hè!
Omdat Meyti na 1,5 uur nog steeds niet terug had gesmst, heb ik Eristo maar gevraagd wat hij aan het doen was. Hij verveelde zich ook al de hele dag, dus heb ik gevraagd of hij zin had om af te spreken. Dat wilde hij wel en net toen we hadden afgesproken, smste Meyti. Of ik om 17:00 die kant op kon komen, haha. Had al afgesproken met Eris, maar dat is hier geen probleem. Ik heb de blauwe bus gepakt en Eris heeft me opgehaald van de terminal. We zijn toen naar de kos van Meyti & co gegaan. Ik heb boodschappen gedaan met Eristo, Chrisly, Meyti & Tiffany. Was echt nodig na die 2 weken! Daarna bij de KFC gegeten, lekker friet in plaats van rijst, haha. Was best lekker, maar jammer dat ze geen filet bites hadden. Achja, geen gezeur, het smaakte goed.
Toen hebben Eristo en ik nog bier gehaald, want in de kos zouden we ook met kak Stella gaan drinken. Kak (wordt uitgesproken al ‘ka’) is een afkorting voor kaka en dat betekent zus of broer. Zo noem je oudere mensen, die wel van dezelfde generatie zijn. Kak Stella is 31, dus dit geldt ook voor haar. Zij woont bij Meyti in de kos. Maargoed, we hebben een fles Bintang en een fles Heineken gehaald om te proeven. Ik ben niet zo’n bierdrinker, maar oké. Ook nog lekker Coca Cola en Sprite gehaald, voor thuis. In de kos hebben we het bier en de cola opgedronken en een Koreaanse film gekeken over een of andere boyband. Met mama even gesmst, want in de kos heb ik geen internet en mama maakte zich een beetje zorgen geloof ik. Hopelijk kunnen we appen/Skypen als ik terug ben in Woloan!
Om 22:30 heeft Eristo me terug gebracht naar huis. Het hek buiten was al dicht en de deur op slot. Oepsie! Toen heb ik Jenni maar gesmst en die heeft me binnen gelaten. Ze sliep gelukkig nog niet! Jammer genoeg doet internet het niet. Hopelijk straks nog, of morgen. Ik heb nog even gelezen en toen ben ik gaan slapen.

  • 13 Maart 2014 - 09:09

    Monda Kailuhu:

    Afgelopen dinsdag waren je ouders weer gaan lessen, wij hebben natuurlijk over jouw belevenissen in Temboan gehad. Op een gegeven moment raken wij beiden, je moeder en ik geemotioneerd toen wij over je heimwee en de vervelende dingen die je daar heb meegemaakt hebben.Ik ben in ieder geval blij dat je weer gezond thuis bent gekomen in Woloan Dua. Leuk dat je begonnen bent met mijn boek. Zij is een Indische schrijfster, misschien kunt je in de toekomst ook een leuke boek schrijven over je stage periode in Indonesië want zoals je in jouw blog schrijft, vind ik dat je een goede schrijfster bent. Ik blijf met plezier jouw blog lezen, tot een andere keer, groetjes van Monda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 23394

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: