23 - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu 23 - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

23

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

08 Mei 2014 | Indonesië, Woloan Dua

Oh no, het is donderdag 8 mei 2014… Mijn 23ste verjaardag. Zoals elk jaar voel ik me eventjes stokoud en gaat het daarna wel weer goed met me :) Hoewel het wel vreemd was om niet thuis te zijn vandaag!
Vanmorgen was ik al om 06:00 wakker, toevallig toen ik in Nederland ook jarig was, haha. Er kwamen wat berichtjes binnen, dus uiteindelijk ben ik niet meer in slaap gevallen. Ik had de wekker toch om 06:45 gezet, dus scheelde niet zo veel. Toen lekker gaan douchen en toen ik klaar was, lag het matras vol met ballonnen en stond er een bordje met een gebakken eitje en een boterhammetje chocopasta klaar! En ik kreeg ook nog koffie! Evy en Nikki hebben zelfs voor me gezongen, haha. Superlief! Er lag ook nog een envelop met een brief, dat er een cadeautje thuis op me ligt te wachten. Dan kan ik thuis mijn verjaardag weer een beetje vieren als ik het openmaak, haha. Heel lief van de meiden :)
We zijn samen verder gaan ontbijten en toen zijn ze naar Sayap Kasih gegaan. Ik ben bezig geweest met school tot de stroom om 10:15 uitviel… Great. Een half uurtje later waren Evy en Nikki alweer thuis. Aan Evy’s laptop heb ik verder mogen werken en heb nog heel even 5 minuutjes op het dak gezeten. Maar het was veel te warm!
We hebben heel laat geluncht vandaag, pas om 14:15. Daarna deed de stroom het weer, dus konden we weer aan het werk. Voordat ik het wist, was het al 17:30! De studenten zouden om 19:00 komen, dus was het voor ons tijd om te gaan eten. We (lees: ik) wilden eigenlijk aardappeltjes eten, maar omdat het al zo laat was, hebben we maar nasi goreng gemaakt. Was wel lekker! En als toetje hadden we lekker wat vruchtjes uit blik. Smaakte echt heerlijk, het was al weer lang geleden dat ik fruit op had. Na het eten heb ik me omgekleed en klaargemaakt. Onze boodschappen (bier, water, nootjes, chippies en snoepjes) hebben we meegesjouwd naar beneden. We dachten niet veel bier nodig te hebben, aangezien de studenten morgen gewoon stage zouden moeten lopen. We zaten al een kwartier klaar en hadden net besloten om zelf alvast een biertje te nemen, toen Eristo en Ockly binnenkwamen. Let the party begin! Vlak daarna kwam de rest al. Was gezellig om iedereen daar te hebben, wat bij te kletsen, muziek te luisteren en natuurlijk heel veel foto’s te maken. Maar… Hier is het gebruikelijk om te eten op feestjes enzo. Van tevoren had ik tegen Eristo gezegd dat wij voor snacks zouden zorgen, want dat ik geen zin had om op mijn verjaardag de hele dag in de keuken te staan. En ik wilde het niet aan Neel vragen, ook al had pak Leo gezegd dat dat mocht en vroeg Neel zelf ook wat ze moest maken. Voel me daar toch niet helemaal lekker bij. Anyway, Eristo zou tegen de rest zeggen dat we geen eten zouden hebben, maar ik ving hier en daar wel grapjes op van de studenten over dat er geen eten was en dat ze honger hadden. Nou ja, grapjes… Ze waren gewoon serieus. Alles wat we hadden gekocht, was binnen 5 minuten op. Ze vielen aan alsof ze nog nooit in hun leven iets te eten of drinken hadden gekregen. Ik was natuurlijk flink op mijn pik getrapt, want als wij bij hun komen, zitten we vaak een paar uur en krijgen we niet eens wat te drinken aangeboden. Dat moet dan wel geaccepteerd worden, maar als de bule niet voor eten zorgen, is het ineens heel grappig en hoort dat niet… Achja… Oh, nog iets geks: de kindjes waren volgens mij door oma Is en de nieuwe babysitter wakker gemaakt voor ons feestje. Ze hadden er stoeltjes bij gepakt en zaten vanuit de hal naar ons te kijken. Heel raar, als we het hadden gehad, zou ik ze popcorn gegeven hebben. Broeder Han hadden we ook uitgenodigd en die kwam ineens met 3 andere broeders binnengewandeld. Helaas was het bier toen al op en de meeste snacks ook, voor schut! De sfeer sloeg trouwens helemaal om toen de broeder binnenkwamen. Van tevoren stond er een muziekje op, iedereen was een beetje aan het kletsen en de helft van de studenten stond buiten een sigaretje te roken. En toen de broeders binnen zaten, stonden alle studenten ook ineens binnen en waren ze muisstil. Hmm, apart! Nouja, de broeders waren al snel weer weg en om 22:15 gingen de studenten ook. Ja, morgen stage he. Volgens mij hadden ze gewoon supererge honger! Wij hebben de boel opgeruimd samen met Misya en zijn toen naar boven gegaan. Ik zou heel eventjes skypen met mama en daarna met Evy een filmpje kijken, maar heel eventjes werd meer dan een uur! Geen filmpje meer dus. Het skypen was wel heel gezellig. Nancy was bij ons thuis, dus we hebben een beetje bijgekletst en Nance heeft me wat moed ingepraat voor mijn project. Bedankt voor het hart onder de riem, Nance! Binnenkort weer real life :) Heel binnenkort zelfs, nog maar iets meer dan 4 weken… Na het skypen toch maar lekker gaan slapen. Iedereen hartstikke bedankt voor de lieve berichtjes!

  • 09 Mei 2014 - 21:52

    Phil:

    Je had die studenten een verhaaltje moeten vertellen. Met als onderwerp; lekkere worst van de Hema, blokjes kaas met gember;bitterballen met mosterd.Het eindigde dan met en.....ze leefden nog lang en gelukkig. Als ze ervan gegeten hadden waren ze misschien wel ziek geworden.
    Jij hebt in ieder geval je verjaardag gevierd, getracteerd en je bent een goede gastvrouw geweest.
    En voor de rest zoeken ze het maar uit.
    Nog even volhouden!!
    Lieve groetjes.xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 23564

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: