Pannenkoeken en alternatief internet - Reisverslag uit Tomohon, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Pannenkoeken en alternatief internet - Reisverslag uit Tomohon, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Pannenkoeken en alternatief internet

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

16 Maart 2014 | Indonesië, Tomohon

Vroeg in de ochtend werd ik al een paar keer wakker, geen idee waarom. Wat ik wel wist is dat ik er nog niet uit wilde! Ben lekker tot een uur of 8 blijven liggen. Ik heb nog steeds geen internet…
Ik heb wat gelezen en brood gegeten. Toen was het op, maar ik mocht meteen een nieuw halfje pakken, ze hadden voor mij ook gekocht. Lief! Na het ontbijt heb ik Muggen mensen olifanten uitgelezen. Dat las lekker weg!
Rond 10:45 de keuken in gegaan om pannenkoeken te bakken. Ik heb maar een beetje gemaakt, maar veel te veel voor mij alleen. Daarom heb ik iedereen pannenkoeken aangeboden, maar die schijterds durfden volgens mij niet te proeven. Alleen Erick heeft uiteindelijk een pannenkoek op, volgens mij alleen maar uit medelijden, haha. En Misya heeft een pannenkoek met suiker op, maar vond het geloof ik niet zo lekker, want Erick heeft na 2 hapjes de rest opgegeten. Of ze hebben hem stiekem weggegooid toen ik het niet zag, haha. Deze keer niks laten aanbranden! Ik heb zelf 3 kaaspannenkoeken op en 2 met aardbeienjam. Klinkt als best veel, maar ze waren maar klein. Daarna ben ik met mijn laptop in de keuken gaan zitten. Ik heb wat meer bedacht voor Sayap Kasih, maar heb het mezelf (zoals altijd) niet makkelijk gemaakt. Nou ja, we gaan het gewoon proberen en dan kan ik het weer aanpassen! Toen mijn inspiratie op was, heb ik een poging gedaan tot het vertalen van de studiegids van Akfis. Die had ik dus van ibu Filly gehad. Maar dat vertalen is moeilijk zeg! Ben 2,5 uur bezig geweest met 2 bladzijden… Achja, hopelijk blijft er ook iets van hangen.
Ik heb broeder Han gevraagd of ik na het eten in het kantoor van Yamaru mag internetten, want na die uren hard werken (jaja!) doet de wifi het nog steeds niet. Kasihan (zielig) voor mij! En ik heb met papa, mama en mevrouw Kailuhu afgesproken om te skypen om 13:00 Nederlandse tijd. Voor de gezelligheid en omdat mevrouw Kailuhu een liedje met dansje weet dat ik misschien voor de kinderen kan gebruiken! En ik zou ook nog met Linda skypen, ik hoopte dat ze doorhad dat mijn internet het niet deed en dat ze zich geen zorgen heeft gemaakt. En ik hoopte ook dat er nog tijd was na mijn gesprek met thuis.
Ik heb half verder vertaald, maar was het al wel beu. En half Babe2 gekeken, haha. Als avondeten was er nasi kuning en kip, die Erick vanmiddag al in de oven had gedaan. Die kip was echt heerlijk! Het was ook niet zo’n mager scharminkel als de kippen die ik tot nu toe heb zien rondlopen. Ondertussen wel helemaal opgevreten door de muggen in de keuken.. Dat is weer wat minder. Die in de slaapkamer worden hopelijk opgegeten door mijn nieuwe kamergenoot, een cicak. Dat is zo’n muurhagedisje en die zat op het plafond. Gezellig hoor, haha.
Om 19:30 was ik in het kantoor. Even zat ik hem nog te knijpen, want broeder Han wist het wachtwoord niet. Maar na een goede gok van hem, lukte het toch! Mailtjes gelezen, blogs op de site gezet, met Dennis geappt en geskyped met papa, mama, Shel en mevrouw Kailuhu. De kwaliteit van het beeld was niet goed genoeg om het liedje en dansje goed te kunnen zien, dus hebben we maar afgesproken dat ze een filmpje maken en naar me opsturen. Verheug me erop! Papa en ik hadden elkaar niet zo heel veel te vertellen, allebei stilletjes he, haha. Was wel fijn om je even te zien, pa! Ik was ondertussen ook met te veel dingen tegelijk bezig, sorry papa. Was zo blij met internet! Ik mis iedereen!
Om 21:15 kwam broeder Han langs gelopen met een veelbetekenende blik. Volgens mij was dat een teken dat het al laat was en hij graag naar huis wilde. Jammer… Had nog uren door kunnen gaan! En nu kan mijn skypegesprek met Linda ook niet doorgaan. De laptop heb ik vast afgesloten en met skype op mijn telefoon heb ik het tot de voordeur weten te rekken, haha. Ik hoop dat wifi het morgen gewoon thuis weer doet! Oh, ondertussen een smsje van Meyti, dat het uit is met haar vriendje Chrisly. Net GTST hier! Morgenmiddag ga ik toch al naar haar toe, dus dan maar even praten in plaats van naar de kapper :)
Toen ik thuiskwam was het pas 21:45, te vroeg om te slapen. Nog wat gelezen, ik ben nu weer verder gaan lezen in Aardkinderen. Slaap lekker!

  • 22 Maart 2014 - 16:14

    Phil:

    Heeft je muurhagedisje al een naam?
    XXXXX

  • 23 Maart 2014 - 01:11

    Monda Kailuhu:

    Hoi Whitney,
    Heb je het filmpje ontvangen waarop ik het liedje Gelang sipatung gelang zong en danste? Ik had wel erg gelachen met je ma, voelde me heel opgelaten toen zij mij filmde! Het is het enige liedje die ik kon herinneren van mijn kindstijd in Bandung. Mijn zussje,nichtje en ik dansten het op een houten vloer en ik herrinerde me dat wij heel hard op de vloer stampen bij het dansen. Ik heb wel erbij verzonnen met het minum,makan enz.want wij zongen alleen maar pulang,marilah pulang. Ik hoop dat je in ieder geval een leuke liedje met de kindertjes van Sayap Kasih kunt uivoeren.
    Groetjes van Monda




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 23391

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: