Karaoke! - Reisverslag uit Tomohon, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Karaoke! - Reisverslag uit Tomohon, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Karaoke!

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

15 Maart 2014 | Indonesië, Tomohon

Uitgeslapen tot 07:15 vandaag en er lekker pas om 08:00 uit gegaan! Lekker op mijn dooie akkertje alles gedaan, heerlijk :) Ik heb mijn brood opgemaakt, anders is het straks niet meer goed. Dat zou ook zonde zijn en kan ik niet maken. Ik kan mijn brood niet verraden! Ik heb een beetje tv gekeken. Er was een leuke serie op, Dads! Misschien kennen jullie dat al, maar ik nog niet. Is wel iets voor Comedy Central. Thuis maar eens opzoeken. Daarna nog een aflevering van Melissa & Joey. Toen naar boven, even relaxen en wat blogs getypt. Na een tijdje deed internet het niet meer, helaas! Volgens mij was de stroom ineens uitgevallen… Later bleek dat mijn terminal het gewoon niet meer deed, wat heb ik een geluk met die dingen zeg!
De lunch heb ik overgeslagen, maar ik heb laat in de middag wel mijn zak met Haribo-beertjes opengemaakt. Mmm, lekker! In de middag was ik ineens zo moe dat ik een uurtje in slaap ben gevallen. Toen ben ik maar gaan kijken bij pak Leo, maar er was bezoek. Oh en mijn deur had de hele tijd open gestaan, hebben ze mooi kunnen kijken naar een slapende bule, haha.
Ik heb Meyti gesmst en om 19:00 zou Chrisly me op komen halen voor de karaoke. Tot die tijd heb ik nog wat gelezen in Muggen mensen olifanten.
Om 18:00 een eitje gebakken en lekker met wat rijst op. Daarna omkleden en om 19:00 zat ik beneden klaar. Om 19:10 riepen ze me, dat er iemand voor me was. Het bleek niet Chrisly te zijn, maar Gren. Wisseling van de wacht! Ik vroeg hoe het met hem en Tifke ging, maar hij zei dat het uit was. Wow, niet leuk! Ik vind haar echt een leuke meid! Toen ik bij hem achterop de motor zat, vroeg hij of ik alcohol rook. Had hij aan de Cap Tikus gezeten! Dat is een lokale drank, sterk alcoholisch. Handig om te vragen aan je bijrijder, haha. Maargoed, tot ik wist dat hij gezopen had, had ik niks aan te merken op zijn rijstijl, dus ben maar gewoon blijven zitten. Dat zou ik in Nederland niet doen, maar om hier nou in mijn eentje rond te gaan lopen in het donker… Ik ben meegegaan naar hun kos, ze hebben zich omgekleed (natuurlijk begonnen ze daar pas mee toen ik al binnen zat) en toen gingen we naar de karaokebar. Samen met Meyti, Chrisly, Gren, Meydi, Egha, Nina en haar vriend ben ik daarheen gegaan. Was nog een heel gedoe, want ze hadden een voucher voor een uur gratis karaoke, maar dan moest je eerst 2 uur kopen. Maar het was al bijna 20:00, dus dan zou het 23:00 worden eer we klaar zouden zijn. Uiteindelijk, na veel wikken en wegen en zelfs nog na twijfel om maar weer weg te gaan, hebben we 1 uur karaoke genomen. Gelukkig, want ik had me er echt op verheugd! Ook al zing ik voor geen meter, haha. Die karaokebar zag er echt apart uit. Het was eigenlijk gewoon een soort café, maar met allemaal aparte kamers, die je dus moest huren. In de kamer stonden tegen de muren banken en hing een tv-scherm. Er zat een draadloos toetsenbordje bij om liedjes te zoeken en zo kon je een afspeellijst maken. Ze begonnen in hun comfortzone, met allemaal Indonesische liedjes natuurlijk. Ik dacht: oh, als dit nou een heel uur zo doorgaat, is het niet zo leuk voor mij. Maar op een gegeven moment gingen ze ook Engelse liedjes zingen en deed ik gezellig mee. Heb ook nog een poging gedaan om de Indonesische liedjes mee te zingen, maar dat ging veel te snel! Het was echt heel gezellig en het uur was zo voorbij. De studenten vonden het ook leuk, want ze hadden toch nog maar een uurtje bijgeboekt, haha. Toch maar wel. Ik heb nog even voor cola gezorgd, ze drinken hier echt niet veel en volgens mij komt dat puur door geldgebrek. Maar ik had dorst en ga niet in mijn eentje zitten drinken, dus ik had lekker 2 liter cola besteld. Kost toch geen drol :) Na het volgende uurtje, dat ook heel snel voorbij ging, was het tijd om naar huis te gaan. Ze hebben me met z’n allen naar huis gebracht, want ze wilden het huis volgens mij wel eens zien. Alleen Meydi en Egha zijn meteen doorgereden naar de kos. En de deur was nog open, haha! Ibu Cherly wist dat ik ging karaoken, dus had dat volgens mij expres gedaan. Ik heb nog wat gelezen, want ik was nog helemaal niet moe. Helaas nog steeds geen internet. Hopelijk morgen!

  • 22 Maart 2014 - 12:21

    Phil:

    Jullie puffen al genoeg van de warmte. Dus alcoholcontrole met een blaaspijpje is er zeker niet bij.
    Fijne zondag. Liefs XXXXX

  • 22 Maart 2014 - 13:06

    Mama :

    Ha, gezellig, karaoke! Heb ik pas ook nog gedaan met Shel thuis!
    Nou, ik hoop voor die luitjes daar,dat jij beter zong dan je moeder, anders was de tent snel leeggelopen, denk ik!! Maar is wel leuk tijdverdrijf! Zijn ze daar net zo gek op karaoke, als in China??
    Tot lees 's!! Xxx van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 23388

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: