Secret Zoo - Reisverslag uit Batu, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Secret Zoo - Reisverslag uit Batu, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Secret Zoo

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

13 Mei 2014 | Indonesië, Batu

Om 08:00 zouden we met zijn allen gaan ontbijten, dus mijn wekkertje stond netjes om 07:15. Helaas maakte ik de beslissing om mijn wekker uit te zetten en te blijven liggen, waardoor ik om 07:50 wakker schrok. Oepsie! Als een speer gewassen en aangekleed. Toen ik het gordijn opendeed, bleek het uitzicht echt mooi te zijn. Beneden de dierentuin en in de verte steden/dorpjes en een vulkaan. Vraag me niet welke, maar hij was wel mooi :) Ik ging het balkon op om foto’s te maken en toen bleek de rest van de familie ook op hun balkons te staan. Naast mij oom Cipto en tante Ati en daarboven Paulus en zijn gezin. Toen alle kinders ook waren aangekleed zijn we beneden gaan ontbijten. In het ‘draaiende restaurant’ dus. Lekker broodjes, een omeletje en een theetje op. Even geen rijst meer voor het ontbijt, haha. Niet dat dat erg is, maar het is fijn om wel een keuze te hebben.
De dierentuin, Batu Secret Zoo, ging om 10:00 open en een half uurtje later gingen wij naar binnen. De middelste zoon van oom Cipto en tante Ati, Fari, kwam toen net aan. Gezellig! De dierentuin was ook echt leuk, dat was al weer lang geleden voor mij. De dierentuin zag er heel netjes uit en was leuk aangekleed. Ik ben nog op de foto geweest met een grote vogel waarvan ik de naam niet weet, maar hij leek op een grote toekan. Het was best eng, want mijn vriend de vogel was best groot en zwaar en moest op mijn arm zitten. Daarna mocht hij op mijn schouder. Dat was best een beetje eng, want hij had nogal een grote snavel, die zich dus recht naast mijn gezicht bevond. Foto’s zijn hier slechts 5000 Rp (€0,30) per stuk, dus ik vond het wel de moeite waard. Het geld was voor de dierentuin zelf. Later ben ik met een Kuskus op de foto geweest. Dit is een beetje een log dier dat er een beetje beerachtig uit ziet. Hij mocht half op mijn schoot en was echt zwaar! En warm, ik begon er zelf ook van te zweten, haha. We hadden trouwens een goede dag uitgekozen om de dieren te bezoeken, want de lente hing duidelijk in de lucht. Eerst zagen we een aap die de staart en het gat van een andere aap uitgebreid aan het vlooien was. De gevlooide aap lag lekker op zijn/haar rug met de benen wijd, haha. Daarnaast zat in een andere kooi een aap een beetje rond te kijken die geloof ik een beetje opgewonden was. Even verderop deed een baviaan lekker (een paar seconden) zijn ding met een vrouwtje uit zijn harem. Later waren er nog 3 leeuwen die bij elkaar op een soort plateau lagen te dutten. Ineens kreeg één van hen het in zijn bol en begon op de andere leeuwen te rijen. Haha!
In de middag lekker mie pangsit ayam op, mmm! En een ijsje gehaald met Mady en Viorello. We gingen met zijn allen met een motorbootje rond een paar apeneilandjes en door de grot van Aladdin. Vanuit de boot mochten de kindjes ook de pelikanen voeren. Kregen ze een bekertje met stukjes vis en handschoenen. Ze vonden het geweldig! En die pelikanen kwamen echt heel dichtbij. Nog best freaky, die grote snavels! Op het laatst zijn we door het museum gelopen, waar opgezette en nagemaakte dieren stonden met hun habitat op de achtergrond geschilderd. Was heel mooi gedaan!
Toen was het al weer 17:00 en tijd om eventjes te rusten voordat we om 19:00 gingen eten. We gingen naar Hot Plet, een saté restaurant. Het was allemaal weer heerlijk! Na het eten gingen we terug naar het hotel en heb ik met Paulus, oom en tante nog in de lobby gezeten om te skypen met mama en oma. Oma spreekt het Indonesisch echt nog supergoed! Het was gezellig en de familie vond het leuk om oma te zien en te spreken. Voor het slapengaan vond ik het nog leuk om even in het Nederlands te kletsen, dus maar even geskyped met pa, ma en Shel. Het is alweer de laatste nacht hier. De tijd gaat zo snel!

  • 31 Juli 2014 - 07:51

    Phil Van Breemen:

    Zo, je was met je familie dus naar de opnames van een dieren-sex-film!!! En dat alles live!!
    Erotiek en lekker eten. Al met al een super gezellige dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 24222

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: