Bintang-bintang - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Bintang-bintang - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Bintang-bintang

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

24 April 2014 | Indonesië, Woloan Dua

Vanmorgen was het ook weer een keer Sayap Kasih-tijd voor mij. Ik heb meegekeken met de hydrotherapie van Evy en Nikki. Was heel interessant om de reacties van de kindjes te zien zodra ze in het water zaten. Natuurlijk ook een beetje gekletst met de tantes, de begeleiders. Ze ratelden maar door, maar ik begreep het meeste wel. Oh, ik heb doorgegeven dat ik morgen weer naar Manado moet, voor mijn visumverlenging. Daar kwam broeder Han ineens mee, dat mijn paspoort een week voordat het visum verloopt, weer bij het immigratiekantoor moet zijn! Hmm.. Maargoed, ze moeten morgen dus zelf gym gaan geven. Maandag kom ik evalueren heb ik met de zuster afgesproken. Ik ben benieuwd of ze dat gaan doen. Vooral omdat Alfreds met die accreditatie bezig is deze week en hij er morgen misschien niet is. Achja, we zien wel.
Na een theetje met de tantes, zijn we rond 10:00 alweer naar huis gegaan en aan het werk gegaan. Om 12:00 lunch en daarna weer aan de slag. Maar voor de verandering viel de stroom om 13:45 uit… Grrr! Toen zijn we ook maar weer in de zon gaan zitten. Ik heb mijn lesje wel geleerd met mijn rug, die nu echt heel erg jeukt. Ik ben dus maar gewoon even met mijn benen in de zon geweest nadat ik ze had ingesmeerd. Maar ben toch al snel de schaduw in gegaan, het was veel te warm. We hebben lekker gepuzzeld, boekje is nog niet vol hoor Simoon! Om 16:15 weer naar binnen, maar helaas nog steeds geen stroom. Echt stom dat je dat meteen helemaal niks meer kunt. En dat is niet overdreven, zonder stroom kan ik echt niks doen aan mijn verslag… Ik ben in slaap gevallen totdat Nikki riep dat de stroom het weer deed! Jippie! Maar ondertussen was het dus al wel bijna 17:00… En we wilden er toch wel even uit, dus we hebben ons omgekleed en zijn in Tomohon gaan eten. Boven in de supermarkt deze keer. Daar heb je dus ook die speelhal. Ik had lekker weer een keer juice alpokat, hij was heerlijk! En nasi goreng, met kroepoek! En ubi goreng, een portie. Dat zijn dus een soort potatoe wedges, maar ubi smaakt wel wat droger en harder dan een normale aardappel. Aangezien we toch al in de supermarkt waren, hebben we meteen wat boodschappen gedaan en toen gingen we weer op weg naar huis. We waren supermelig in de micro, die mensen zullen wel gedacht hebben… Maarja, maakt niet uit, ze begrijpen er toch niks van, hihi.
Onderweg naar huis zag ik dat de lucht heel helder was vandaag. Mooi, want Evy en Nikki hebben de sterrenhemel nog helemaal niet goed kunnen bewonderen en voor mij was het ook al veel te lang geleden. We hebben onze boodschapjes opgeruimd, onze boerderijen nagekeken (haha, hoezo verslaafd?) en zijn met een blikje Bintang en een paar stoelen het dak op gegaan. Lekker met onze Bintang onder de bintang-bintang! Dat was echt wel even een geluksmomentje. Heerlijk, om zo tevreden te kunnen zitten zonder zorgen aan je hoofd. We hebben lekker wat gekletst, het was gewoon gezellig :) Rond 21:00 naar binnen gegaan en toen heb ik pa, ma en Dennis nog even gesproken. Rond 23:00 lekker gaan slapen met de sterrenhemel nog in mijn gedachten. Selamat tidur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 23564

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: