Selamat Paskah! - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Selamat Paskah! - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Selamat Paskah!

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

20 April 2014 | Indonesië, Woloan Dua

Het is vandaag eerste Paadag, zalig Pasen iedereen. Hoop dat jullie lekker hebben ontbeten, eieren gezocht, naar feestjes zijn geweest, etc.
Omdat de familie gisterenavond pas laat thuis was, had ik de wekker voor de zekerheid maar om 05:00 gezet om naar de kerk te gaan. Op zich niet zo’n heel verkeerde gedachte, we vertrokken namelijk om 06:30. We gingen met ibu en Erick naar de kerk in Kakaskasen, een dorp in de buurt. De mis werd voorgegaan door pastoor Smit. Ik had verwacht dat de dienst veel langer zou duren dan een normale dienst, vooral omdat de familie gisteren zo lang weg was geweest. Dat viel best mee, het was hetzelfde als normaal, behalve dat er af en toe het woord Paskah (Pasen dus) werd genoemd. We hebben na afloop de pastoor een hand gegeven en zijn toen met zijn allen naar huis gegaan voor een gezamenlijk ontbijt. Nou ja, gezamenlijk… De familie zat in de keuken en omdat die toen vol was, hebben Evy, Nikki en ik aan de tafel in de hal gegeten. Lekker sate babi (varkenssate) met rijst en een kippetje. Helaas had ik per ongeluk alleen een skeletje gepakt en zat er geen vlees aan, maargoed. Oma Is is tot vannacht bezig geweest om 2 Schwarzwalder Kirsch-taarten te maken. Ze zagen er prachtig uit en smaakten ook sehr gut! Mmm. Heb me bijna ziek gegeten aan die taart, zat echt bomvol! Boven heb ik nog eventjes geslapen, we zijn al een paar dagen best vroeg opgestaan en dat brak me wel een beetje op denk ik.
Om 12:15 kwam Fani (zo schrijf je het dus) ons roepen voor de lunch. Wow, het moet wel een feestdag zijn, dat we speciaal geroepen worden voor het eten, haha. De tafel in de hal stond vol met borden en schalen, er was familie van de familie en er stond een groot pak op een apart tefeltje. Jawel, het feestvarken was er ook! Letterlijk, want het is traditie dat een varken dat geroosterd is aan het spit in zijn geheel op tafel komt en natuurlijk opgegeten wordt. Het zag er een beetje vreemd uit, zo’n heel varken, maar de huid was krokant en het vlees was lekker. Volgens Evy en Nikki althans, want ik zat nog vol van het enorme stuk taart dat ik als toetje na het ontbijt ophad… Ik proefde wel een stukje van de huid en die was superkrokant! En de smaak was ook niet verkeerd, maar toen ik ernaar keek, zag ik er nog haren in zitten en heb ik het toch maar weggelegd.
Na de lunch hebben we met zijn drieën een film gekeken, Twilight. Hij blijft leuk :) We wisten dat de tweeling om 16:00 weer zou vertrekken naar Jakarta, want zij hebben morgen weer gewoon les. Tweede Paasdag wordt hier niet gevierd, volgens mij. Het is in ieder geval geen officiële feestdag. Om 16:00 zijn we dus even afscheid gaan nemen, was een beetje awkward, vooral met het jongste broertje, Stefano, want die had zich niet eens voorgesteld. Haha. Maargoed, we hebben ons weer van onze beste kant laten zien. Na het afscheid hebben we de film afgekeken en nog een beetje geluierd. We hebben het avondeten eigenlijk overgeslagen, we hadden al zo veel gegeten vandaag! Ik had sowieso de hele dag wel kunnen teren op mijn ontbijt, haha. Op een gegeven moment liepen Nikki en ik naar de kamer boven om de droge was te pakken en toen stonden beneden in de hal die neef, zijn vriendin en Annelies ineens! Bleek de familie gewoon weg te zijn, haha. Dus we hebben een beetje met hen gekletst. Ik ben op een gegeven moment wel naar boven gegaan om te skypen met papa, mama en oma. Was heel gezellig! Ook nog eventjes met Hedy en Jan gepraat en geappt met Romy, Shel en Dennis. Toen gaan slapen, want ik had een beetje hoofdpijn. Selamat tidur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 23543

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: