Luie zaterdag - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Luie zaterdag - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Luie zaterdag

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

12 April 2014 | Indonesië, Woloan Dua

Wauw, uitgeslapen! En wel tot half 9! Heerlijk rustig opgestart met nog een uurtje liggen luieren. Toen eventjes ontbeten, we hebben echt heerlijke chocoladepasta. Thuis eet ik dat nooit, maar ik denk dat ik nu toch echt verslaafd ben.
Na het ontbijt zijn we ons gaan oriënteren op hotels/resorts/verblijfplaatsen op Bunaken. Bunaken is een eiland vlakbij Manado en schijnbaar komen duikers van over de hele wereld daarheen omdat het zo mooi is. Moeten we natuurlijk zien! We willen er in het weekend van 26 april heen met zijn drieën en Eristo. Ik had hem al gevraagd om mee naar Bunaken te gaan voordat Evy en Nikki er waren en kan me nu natuurlijk niet meer bedenken! Wil ik ook niet, want Eristo helpt mij al vanaf ik hier ben met alles, haalt me op enzo, dus vind het wel leuk als hij meegaat. We hebben wel een paar mooie plekjes gevonden. We hebben wat getypt, muziek geluisterd, spelletjes gespeeld, etc.
En het huis is weer wat voller vanaf vandaag, want het jongste broertje van Jenni en Erick is thuis gekomen! Hij woont in Jakarta en is geloof ik 20 jaar. Hij is echt lang voor een Indo en ziet er heel hip uit. Je ziet meteen of iemand in een stad of dorp woont aan de kleding. Waarschijnlijk zagen ze zo ook meteen dat ik een bule ben. En omdat ik ook wel iets witter was ja, haha. Anyway, volgens mij heet hij Fanny, maar het kan zijn dat ik ook op deze naam nog terug zal komen, haha. Lijkt me wel een aardige jongen.
Gisteren hadden we banaantjes meegenomen uit de supermarkt en we besloten om vandaag een poging te doen tot het maken van pisang goreng. Niet de simpele versie, waarbij je gewoon een banaantje in de olie gooit, maar de echte! Met een beslagje en alles, the works dus :) We hadden een receptje gevonden op internet, omdat als we het hier vragen, we de helft niet begrijpen en ze alles op gevoel doen qua verhoudingen. Het was echt heerlijk en natuurlijk veel te weinig voor ons als eating bags! Maar we weten nu hoe het moet en het is zeker voor herhaling vatbaar. En een lekkere snack voor thuis :) Daarna nog wat GTST gekeken met Evy. Ik had het niet echt gemist, maar is toch wel leuk om weer te zien na meer dan 2 maanden! We hadden Eristo uitgenodigd om langs te komen, zodat hij mee kon kijken voor Bunaken. Hij kwam pas in de avond, toen wij net ons boterhammetje met knakworst (ja, alweer) op hadden. We hebben geboekt op 26 april bij een resort op Bunaken. Ziet er heel mooi uit! En daarna hebben we de durian opgegeten die we gisteren ook hadden gekocht. Het was de eerste keer durian voor Evy en Nikki. Ook weer dezelfde mening als ik, geloof ik. Het is niet lekker en niet vies, maar gewoon vreemd. Ze snapten na het proeven ook dat ik het echt meende toen ik zei dat ik de smaak niet kon omschrijven. Het lijkt gewoon niet op iets dat wij kennen. Ze moesten er geloof ik even van bijkomen, haha.
Toen Eristo weer naar huis was, hebben wij nog wat gerelaxed en ik heb zoals elke avond het licht uit gedaan en ben om kwart voor 12 in bedje gekropen. Het is weer mijn beurt om op het matras te slapen, waar de kuilen alweer in zitten en die een stuk dunner is dan 3 weken geleden… We gaan er het beste van maken :) Selamat tidur!

  • 13 April 2014 - 20:20

    Mama :

    Ook lekker, af en toe een luie dag....!! Gewoon van genieten en regelmatig doen. Ben benieuwd hoe Bunaken eruit zal zien, maar ja, nog ff een weekje wachten... Ondertussen zal er wel weer van alles gebeuren. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 23564

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: