Er is er een jarig! - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Er is er een jarig! - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Er is er een jarig!

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

10 April 2014 | Indonesië, Woloan Dua

Eigenlijk zijn er vandaag wel meer dan een jarig. Evy heb ik al gefeliciteerd en bij deze feliciteer ik my little Stegwee en Steph nog een keertje met hun verjaardag. Hoop dat jullie het leuk hebben gehad!
Terwijl Evy stond te douchen, ben ik als een speer de keuken in gegaan om een eitje te bakken, brood te smeren en een siroopje klaar te zetten. Ondertussen heeft Nikki ballonnen opgeblazen en een kaart geschreven namens ons. We hadden al kaarsjes gekocht, een 2 en een 3, maar die waren kapot toen ik ze uit de doosjes haalde. Zonde! Waarschijnlijk is een van die draken op de koffer van Nikki gaan zitten, waar de kaarsjes in het vak zaten… Achja, jammer dan. Toen Evy de kamer in liep hebben we gezongen en het ontbijtje gegeven. Het was wel een geslaagd cadeautje! Evy vond het leuk en lekker, gelukkig.
Evy was zich nog even verder klaar aan het maken en Nikki en ik zijn vast naar beneden gegaan om te ontbijten. Misya had ons denk ik horen zingen en vroeg wie er jarig was. Daarna rende ze meteen naar boven om Evy te feliciteren, superschattig. Helemaal blij kwam ze weer beneden met Evy en een ballon, haha. Pak Leo en ibu zaten ook aan tafel in de hal, maar die zeiden deze keer alleen goedemorgen. Ze hebben Evy niet eens gefeliciteerd… Beetje stom.
Evy en Nikki zijn naar Sayap Kasih gegaan. Ik ging niet mee, want ik moest vandaag met broeder Han naar de politie. Dat ging redelijk snel gelukkig. Broeder Han vroeg nog of ik mee wilde naar de verjaardag van de bisschop in Manado, maar ik had eigenlijk niet zo’n zin. We zijn doorgereden naar Sayap Kasih zodat broeder Han het aan Evy en Nikki kon vragen, maar die hadden ook geen zin. Evy had sowieso een heleboel skype-dates voor vandaag.
We hebben in Tomohon geluncht en boodschappen gedaan. In Woloan niet aan school gewerkt, hoewel dat eigenlijk wel had gemoeten, maar het is Evy’s verjaardag! We hebben dus lekker op het dak in de zon gezeten met onze e-readers en een muziekje. Heerlijk! Daarna opgefrist en een beetje gesnackt. Evy had een cake gekocht en hier thuis op de tafel gezet als traktatie. Ik was superbenieuwd of er nu wel iets gezegd zou worden, maar nee hoor… Ja, waarom zou je iemand ook feliciteren met haar verjaardag? Ik heb Stegwee en Steph wel gefeliciteerd via de app, was fijn om ze even te spreken!
Rond 18:45 gingen we naar het huis van broeder Han, want hij had ons uitgenodigd voor een gebedsdienst en het eten. Er is vandaag namelijk ook een medebroeder jarig, broeder Marcus. Eerst dus naar de gebedsdienst, die duurde een half uurtje. Daarna een woord van welkom, felicitaties, gezang en toen eten. Er waren gebakken aardappeltjes en frikadelletjes! Mmm! Maar wederom zijn die van oma lekkerder :) Nadat we hadden gegeten, kwamen Eristo, Ockly en Regal ineens binnengewandeld! Broeder Martin had ze blijkbaar uitgenodigd. Wel grappig dat net de jongens met wie we het meest omgaan, als enige studenten uitgenodigd waren. We hebben gezellig wat gekletst en zijn rond 21:45 weer naar huis gegaan. Evy had natuurlijk haar Skype-dates en Nikki en ik zijn aan het bier en de Pringles gegaan, haha. Ik heb nog wat gekletst met Dennis, mama en Inge en ben rond 01:00 gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 23564

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: