Gezelligheid! - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Gezelligheid! - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Gezelligheid!

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

19 Maart 2014 | Indonesië, Woloan Dua

Het blijft raar, dat tijdsverschil… Ik werd om 06:30 wakker en toen gingen ma, Shel en Dennis ongeveer naar bed. En als jullie thuis wakker worden, is bij mij de halve dag al weer voorbij!
Goed, ik heb tot 08:00 door geappt met mama, onze nachtuil :) Ondertussen aangekleed en ontbeten. Ik heb de vertaling voor Sayap Kasih nog even afgemaakt, die wilde ik gaan uitprinten bij Sayap Kasih voor de zuster. Ik wilde ook nog eventjes bij broeder Han gaan kijken, die was gisteren in Sayap Kasih, maar was al na 3 minuten weer weg. En hij kwam wat gehaast over. Ik wilde dus even gaan vragen hoe het ging en ben rond 09:00 gaan lopen. Ik ben langs het kantoor van Yamaru gegaan en langs het huis van broeder Han gelopen, maar hij was er niet. Dan maar gewoon door naar Sayap Kasih! De kinderen kregen net hun ochtenddrankje, dus Alfreds had even vrij. Ik heb meteen mijn oefeningen aan hem laten lezen. Hij vond het goed om uit te proberen, maar vroeg zich wel af in hoeverre de kinderen mee zouden kunnen doen. We zullen zien! Hij heeft me nog wel een paar goede andere ideeën gegeven! En ik heb een stapeltje kinderboeken gekregen, waar ik misschien wel iets mee kan. Heel fijn!
Daarna was het theetijd voor de begeleiders, dus ik ben even mee gegaan en heb nog koekjes en tempeh op, haha. Daarna met de zuster gaan zitten. Zij vond de oefeningen ook goed om mee te beginnen. Ik ben echt superbenieuwd! Ik wilde het ook nog met broeder Han bespreken, kijken wat hij ervan zou vinden. Het was erg warm vandaag! Ik ben met Alfreds naar de ‘bushalte’ gelopen. We hebben wat gekletst, ik kan het echt wel goed met hem vinden. Het scheelt dat hij een beetje van mijn leeftijd is. Veel leeftijdsgenoten heb ik hier in Woloan nog niet gezien. Daarna terug naar huis gelopen met een muziekje op, lekker rustig aan. Thuis heb ik lekker gedoucht, geluncht (rijst met ei voor de verandering) en meer muziek geluisterd. Broeder Han was op de terugweg niet thuis of aan het lunchen of zoiets, dus ik had hem maar gewoon gesmst. Om 16:00 had hij wel even tijd. Toen ben ik dus naar zijn huis gegaan om mijn plannen te laten zien en te vragen hoe het met hem gaat. Hij maakt zich zorgen over het personeel van Sayap Kasih, vindt dat er te weinig gewerkt wordt met de kinderen en teveel gebept met elkaar. We hebben een uurtje gekletst en ik heb nog 2 Nederlandse kranten meegekregen om te lezen. Die heb ik thuis meteen gelezen :)
Om 19:30 kwam Eristo me ophalen, ik had gevraagd of ik weer langs mocht komen, het was gisteren zo gezellig! We zijn eerst lekker ayam lalapan gaan eten. Ik kan al beter tegen het pittige eten, eerst was er maar 1 druppeltje saus uit het schaaltje na het eten en nu een half schaaltje op! Haha.
Na het eten, dat echt weer heerlijk was, zijn we naar de kos gegaan. Ockly was er niet, want zijn vriendinnetje was jarig. Later op de avond kwam hij wel thuis. We hebben weer muziek geluisterd en buiten gezeten. En ik heb natuurlijk de sterrenhemel weer bewonderd, krijg er geen genoeg van!
Om 22:15 heeft Eristo me weer thuisgebracht. Ik heb nog gezellig geappt met mama en Dennis en toen ben ik gaan slapen. Selamat tidur!

  • 01 April 2014 - 23:11

    Mama:

    Hoi Whit,
    Eindelijk weer een paar verhalen van jou!! Pfff..die had ik gemist!!! Ook al appen we veel, ben toch elke keer weer blij om een nieuwe blog te zien! Ik weet dat het best veel werk is, om het allemaal bij te houden, maar hoop toch dat je het volhoudt!! Je verhalen worden er in ieder geval niet korter op, naarmate je langer daar bent en dat is hartstikke goed! Toch een teken dat je veel te doen hebt en je dagen goed gevuld zijn! Nou, verder ben je op de hoogte van het wel en wee hier, dus beëindig ik mijn geklets ook weer! Doei, mop!!
    Dikke knuffels van het thuisfront

  • 04 April 2014 - 11:40

    Monda Kailuhu:

    Hallo Whitney,
    Gezellig om weer jouw blogs te kunnen lezen. Papa heeft mij jouw e-mail adres gegeven. Ik stuur je de woordenlijsten van de lessen 10 t/m 20. Mama en papa moeten het ook leren, ik ben al bezig met hun te overhoren. Je zult de woorden natuurlijk wel sneller leren want het zijn woorden die je dagelijks beslist
    zal horen. Sukses!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 23562

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: