Afscheid nemen bestaat niet - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Afscheid nemen bestaat niet - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen bestaat niet

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

31 Januari 2014 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal! Hier is dan mijn eerste blog.
Laat ik maar beginnen bij het 'begin': de geweldige week thuis, voordat ik vertrok naar Indonesië.
Zondag was echt geweldig, ik was enorm verrast en blij jullie allemaal te zien. Het was een supercadeau! Hoewel ik wel wat traantjes weg moest pinken, ben ik blij dat papa, mama en Shel alles zo hebben geregeld. Het was supergezellig en ik wil iedereen nogmaals heel erg bedanken! Ik ging wel even extra goed beseffen wie ik allemaal achterlaat voor 4 maanden..
Maandag ben ik dan toch maar eens begonnen met inpakken. Nou ja, inpakken.. Het was meer dat ik mijn hele kast heb leeg gehaald en op bed heb gegooid, maargoed. Natuurlijk moest er ook nog een beetje geshopt worden om de laatste benodigdheden te bemachtigen. Dat heb ik gezellig samen met mama gedaan, bedankt nog, ma! Ook ons dagje Efteling woensdag was echt genieten. We hadden lekker weer, ook al was het koud en hebben weer genoten van de adrenaline in de attracties. Het was heerlijk, mam :)
We hebben deze week nog volop bezoek gehad, iedereen die nog een keer langs is geweest, bedankt! Voor oma Jo, maakt u zich geen zorgen, alles komt goed!
Het was ook echt kwalitatief uitermate teleurstellend (mag je schelden op een blog? Haha) om afscheid te nemen van Dennis donderdag. Ik vond het jammer dat je vrijdag niet mee naar Schiphol kon, lief, maar tentamens gaan voor! Dus donderdag werden er weer wat tranen gedroogd.

Toen was het op vrijdag dan eindelijk zover: the big day! Wat was het moeilijk.. Ik wilde echt niet meer weg, maar had al maanden hiernaar uitgekeken. Too late to turn back! Omdat mijn vliegtuig om 10:30 vertrok en ik ongeveer 3 uur van tevoren op Schiphol moest zijn, mochten we lekker vroeg opstaan. Heerlijk he, Ganesh? :) Ook oma Renie, Inge, Romy en Ser waren meegekomen naar Schiphol om me uit te zwaaien. Bedankt, het was echt nog gezellig! Ik ga jullie grapjes missen, haha. Na een koffietje was het dan echt tijd om te gaan.
Na veel knuffels, wijze woorden en (alweer) tranen, heb ik het beeld van mijn zwaaiende achterblijvers nog even goed in mijn hoofd geprent en was het tijd om te gaan.

Ja, en toen was ik alleen.. Alles op Schiphol verliep op rolletjes. Ik ben meteen doorgelopen naar de gate, waar al mensen in de rij stonden. De handbagage inchecken was zo gedaan (je citroencake mocht mee, Roo, en hij was heel lekker) en omdat ik helemaal op de achterste rij zat, kon ik ook al snel boarden. Naast me zat een wat ouder echtpaar. Ze gingen naar huis, naar Australië. Ik heb gelukkig een beetje met ze kunnen kletsen, want na een uur of 6 verveelde ik me toch echt wel!
Ik heb 3,5 film gekeken en ben maar 1 keer een stukje gaan lopen. Ik wilde mijn buren niet storen, dus bleef ik maar gewoon zitten. Ik heb een puzzeltje gedaan en het boek dat ik donderdagavond heb gekregen, gelezen. Bedankt voor jullie lieve berichten en leuke foto's allemaal!
Poeh, wat heb ik verder gedaan? Oh ja, gegeten natuurlijk! Al om 12:30 kwam de lunch en ik heb lekker Hollands voor puree met rode kool en stoofvlees gekozen, haha. Ik dacht: nu het nog kan, ga ik er voor! Het was best lekker. Verder werd er goed voor je gezorgd, al bij het instappen hadden we een soort envelopje gekregen met chocolaatjes erin, omdat het Chinees nieuwjaar was. Dus: gelukkig nieuwjaar allemaal en welkom in het jaar van het paard! Tijdens de vlucht kwam er zowat elk half uur iemand langs om te vragen of je eten of drinken wilde, dus dat was helemaal prima. Toen was er om 21:00 het ontbijt. Weird! Maargoed, in Singapore was het natuurlijk al 04:00, dus dan ontbijt je gewoon, haha. Ook het ontbijt was lekker en meer dan genoeg. Ik heb zelfs nog een Singapore Sling op! Heeft me helaas niet geholpen om te slapen, maar was wel erg lekker!
En toen, om ongeveer 06:00 uur lokale tijd (in Nederland dus 23:00), landde het vliegtuig in Singapore. Hoewel ik 3 uur overstaptijd had, was het bij lange na niet genoeg om de terminal goed te bekijken. Ik heb zodra ik kon even geskyped met Dennis, pa, ma en Shel. Daarna nog wat te drinken gehaald en even gezeten en toen moest ik alweer richting de gate gaan lopen.
Next stop: Manado!

  • 02 Februari 2014 - 14:25

    Mama:

    Hoi lieverd,
    En jij zei dat je niet kon schrijven??........:-P
    Hartstikke leuk! Dat was dan alleen nog maar deel 1 van je reis naar Tomohon! Als je het zo blijft doen, heb je na 4 maanden en aardig dagboek! Xxx

  • 02 Februari 2014 - 14:47

    Monique V Peer:

    Wou, wat superleuk om te lezen.Wel met de nodige traantjes erbij want ik voel als mama zijnde natuurlijk ook een beetje het 'moeilijke' van het afscheid. Ik wens jou heel veel plezier en een hele fijne tijd daar, en doe maar lekker veel ervaring op.Ik vind het reuze dapper van je, heel die reis alleen!!! Fijne tijd en groetjes uit Breda.xxxx

  • 02 Februari 2014 - 15:49

    Loesje:

    heey Whit,

    Wat een leuk verhaaltje, terwijl ik lees neem je me helemaal mee.


    Ik kijk uit naar je volgende stukken.
    Liefs Loesje


  • 02 Februari 2014 - 17:21

    Your Little Stegwee:

    Lieve Ong,

    Oh, wat mis ik je hier! Maar ik ben zo blij dat je goed en veilig aan bent in Indonesië! Morgen gaan we zeker even skypen en weer bijkletsen. Jammer dat de Sling je niet heeft geholpen om te slapen. Ik ging na een Sling meteen ko! Ik kan niet wachten om meer van je blogs te lezen. Hou ons op de hoogte van alles!

    Heel veel liefs, en het voelt goed dat je bij me om de hoek zit!

    Lots of love,

    Wishing you all the best,

    Kate

  • 02 Februari 2014 - 19:51

    Anne-Marie:

    Hoi Whitney,

    Wat kun jij fijn vertellen, je leest alles gretig in 1 keer door. Blijf jouw verhalen volgen hoor, de komende 4 maanden. Hoop dat je een fijne en leerzame tijd tegemoet gaat.
    Groetjes, ook namens Peter.

  • 02 Februari 2014 - 21:36

    Phil Van Breemen:

    Hoi meisje, helaas heb ik je afscheid gemist. Had nog willen bellen, maar er stonden maar 2 adresessen met de naam Ong in het telfoonboek en dat waren jullie niet.
    Wat schrijf jij gezellig, ik ben blij dat ik je op deze manier ook kan volgen. Lieverd, ik wens je heel veel succes in dat verre land. Hoop dat je het goed gaat maken, maar daar ga ik gewoon van uit.Tot een volgende keer, veel liefs, (oma) Phil

  • 02 Februari 2014 - 21:48

    Jacqueline:

    Hey Whit,
    Mooi verhaal. Ik verheug me al op de rest van je verhalen. Pas goed op jezelf en geniet van de mooie tijd daar en laat ons ook een beetje meegenieten door meer van deze mooie verhalen te schrijven. Dikke knuffel van Jacq!

  • 02 Februari 2014 - 23:10

    Tess:

    Hee Whitney!

    Wat een spannende reis zeg! Ik snap nu helemaal dat je zegt: nu besef ik pas goed wat ik allemaal achterlaat.. Dat gevoel had ik precies hetzelfde en ik heb er nu nog wel moeite mee. Mocht je steun nodig hebben vanuit Suriname, weet je me te vinden he :)?

    Nog veel plezier, het komt goed en je kunt het! Xxx Tess

  • 03 Februari 2014 - 10:46

    Monda Kailuhu:

    Ik ben blij dat jouw reis goed verlopen is en hoop voor je dat het goed gaat de eerste weken in Menado, je zou zeker een cultuurshock krijgen. Ik zal in ieder geval met interesse jouw blog volgen,Selamat belajar
    salam dari Monda.

  • 03 Februari 2014 - 10:47

    Inge:

    Hoi lief Witje,

    Niet jij alleen heb n traantje weggepinkt op schiphol want als je n emmer kon vullen was die ook vol geweest haha ..Maar ik ben zo trots op je dat je zo'n verre reis aandurft voor je afstudeerstage. Je weet t he Witje geniet van de maanden dat je daar ben. Liefs tante Inge xxx

  • 03 Februari 2014 - 10:47

    Inge:

    Hoi lief Witje,

    Niet jij alleen heb n traantje weggepinkt op schiphol want als je n emmer kon vullen was die ook vol geweest haha ..Maar ik ben zo trots op je dat je zo'n verre reis aandurft voor je afstudeerstage. Je weet t he Witje geniet van de maanden dat je daar ben. Liefs tante Inge xxx

  • 03 Februari 2014 - 14:34

    Tante Hedy:

    Lieve Whit,

    Het moeilijkste, het afscheid nemen, heb je nu achter de rug( en wij ook haha). Nu begint het genieten van alle mooie momenten daar!Geniet ervan, luister goed naar je gevoel en je weet het jij hebt 3 beschermengelen die over jou waken, 2 opa's en 1 tante, dus dat ziet wel goed!.Knuffel en dikke kus van tante Hedy

  • 03 Februari 2014 - 14:36

    Tante Hedy:

    Ik bedoel dat ZIT wel goed haha

  • 03 Februari 2014 - 15:13

    Nicole:

    Jaaaa leuk een blog en ik sluit mij aan bij iedereen die zegt dat je leuk kan schrijven! Enjoy!!!

  • 04 Februari 2014 - 10:39

    Frieda:

    Hoi lieve Whitney.
    Wat kan jij boeiend schrijven zeg, heb een hele lange reis weer goed doorstaan.
    Kijk weer uit naar het volgende verslag.
    Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1117
Totaal aantal bezoekers 23581

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: