Shopping spree & meeting the family - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Shopping spree & meeting the family - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Shopping spree & meeting the family

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

11 Mei 2014 | Indonesië, Batavia

Dat was lang geleden! Uitgeslapen tot 08:30, heerlijk! Lekker rustig opgestart, want ik hoefde niet in het hotel te ontbijten. Maar aangezien ik in zo’n reus van een winkelcentrum zat, zou dat geen probleem zijn. Ik had nog niet echt iets gevoeld van de Jakartaanse lucht, aangezien ik vanuit het vliegveld bijna meteen de auto met airco in kon. Daarom ben ik even naar de 7/11 aan de overkant gelopen. Het werd me al snel duidelijk dat ik een ijskoffie ging kopen. Poeh, het is hier benauwd! Omdat de luchtvochtigheid hier heel hoog is, voelt de lucht best drukkend aan. Snel met mijn ijskoffie maar weer naar binnen. Het is ook nooit goed he!
Ik had geen zin in iets warms als ontbijt, dus ben ik bij de Bread Talk lekker wat broodjes gaan halen. Die heb ik op mijn kamer opgegeten en ik heb ook nog lekker een filmpje gekeken. Hotel Transylvania, echt een aanrader voor animatiefilm-lovers :) Na mijn ontbijt en film, ben ik terug het winkelcentrum in gegaan. Het is echt enorm hier! Ik heb mijn ogen uitgekeken overal. Tijd om te shoppen dan maar, aangezien ik in Tomohon en Woloan nog bijna niks heb uitgegeven. Ik heb echt superleuke schoenen gekocht en nog wat kleren. En wat ik verder allemaal heb gekocht, zeg ik lekker niet :) Tussendoor even een adempauze bij Starbucks en daarna weer door. Ik voelde me net één van de Sex and the City-dames, met al mijn tassen. Rond 16:00 heb ik nog een snackje gedaan. Vanavond was het diner met de familie om 19:00, maar je weet maar nooit hier. Misschien is jam karet in Jakarta wel erger!
Om 17:00 was ik terug op de kamer en heb ik lekker kunnen kletsen met pa, ma, Shel en Dennis. Fijne Moederdag, ma! Ik ben blij dat onze cadeautjes goed zijn aangekomen :)
Nadat ik me had opgefrist en omgekleed, wilde ik net de deur uit lopen toen de telefoon ging. Het was Ajie, dat ze al beneden stonden! Dus toch geen jam karet, haha. Time to meet the family! Ik was wel een heel klein beetje zenuwachtig hoor. We aten in een Japans restaurant in het winkelcentrum (MOI = Mall of Indonesia). Toen Ajie, Lia en ik binnen kwamen, waren oom Sutjipto (oom Cip) en tante Atie er al. Dat zijn dus de ouders van Ajie. Ook tante Trees en oom Lok zaten al aan tafel. Zij hadden opa, oma, papa en Inge 4 jaar geleden alles laten zien, maar oom Lok heeft ondertussen een CVA gehad en zit in een rolstoel. Hij is aardig verlamd, voor zover ik kon zien, dus de hulp was er ook bij. Later kwamen oom Ping en tante Fanny, die ik meteen herkende van hun bezoek aan Nederland een paar jaar geleden. Zij brachten nog een tante mee en er waren nog een oom en tante, maar daarmee heb ik niet gesproken. Ook Fari, de broer van Ajie, was er met zijn gezin. Zijn vrouw heet Karin en ze hebben 2 kindjes: Viorello en Laura. Mijn fotoboek is natuurlijk weer langs gegaan en iedereen van de familie in Nederland krijgt de groetjes!
Ik zat naast tante Fanny en ze had een cadeautje bij zich. Dat had haar dochter, Etta, voor mij gekocht omdat ze me niet kon ontmoeten. Superlief! Oké, terug naar het eten, haha. Er was mie goreng, kip, rijst, groenten en vis. En heel veel thee. Als toetje heb ik een kokospudding gedeeld met tante Fanny. Natuurlijk hebben we ook familiefoto’s gemaakt en ik heb geprobeerd om oom Cip zijn rekeningnummer te ontfutselen, aangezien hij het hotel in Jakarta voor mij geregeld heeft. Helaas zonder succes.
Morgenochtend gaan we naar Malang, vlakbij Surabaya (Oost-Java), met een deel van de familie. Ik ben benieuwd! De oudste broer van Ajie, Paulus, is daar al met zijn gezin. Ze zijn hier ook op vakantie, want zij wonen in L.A.
Terug in het hotel heb ik kopieën gemaakt van mijn paspoort, want terwijl wij naar Malang gaan, gaat Ajie proberen mijn visum te verlengen. Ja, zelfs op Jakarta moet ik me daar mee bezig houden en houden anderen zich er voor mij mee bezig. Is toch te erg…
Toen ik terug was op de kamer heb ik mijn koffer en rugzak weer ingepakt, want we blijven dus 1 nacht in Malang en ik weet nog niet waar ik daarna slaap. Ik ben heel benieuwd!
Lekker nog geskyped met pa, ma, Shel en Gaan en ook nog gekletst met Dennis. Oh, en mijn cadeau van Etta uitgepakt. Het zijn 2 sarongs, echt superlief! Poeh, na al deze opwinding kon ik mijn schoonheidsslaapje wel weer gebruiken, morgen om 06:30 op. Selamat tidur!

  • 31 Juli 2014 - 07:36

    Phil Van Breemen:

    Hoi Whitney,
    wat en verrasing vanmorgen!!!! Ik dacht dat je heimwee had gehad en stiekumm terug was gegaan.
    Was het niet moeilijk om de draad nog even te moeten oppakken?
    Het bleef anders zo'n open einde.
    Fin om dit alles nog even te kunnen lezen.!!
    Liefs,Phil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 23350

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: