Avondwerk - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Avondwerk - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Avondwerk

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

02 Mei 2014 | Indonesië, Woloan Dua

Vrijdag, dus gym-tijd bij Sayap Kasih. Ik ben alleen gaan ontbijten, Evy en Nikki bleven op bed liggen. Zij hadden zichzelf een vrije dag gegeven. Terwijl ik naar Sayap Kasih liep, zag ik de kinderen van de scholen allemaal in apenpakjes rondlopen. Niet letterlijk natuurlijk, maar van die band-achtige kleren. Zoals je wel eens van die Amerikaanse highschool bands ziet in films. Geen idee waar dat allemaal voor was! Dat werd wel al snel duidelijk. Toen ik bij Sayap Kasih kwam, zaten alle kinderen buiten, zoals elke ochtend als het geen gym is en als het niet regent. Alfreds was er om 08:30 en nadat hij was gekletst had met een paar begeleiders, zei hij dat er vandaag geen gym was. Het is vandaag namelijk Dag van het Onderwijs of zoiets en in Tomohon zou een soort optocht zijn met drumbands en dergelijke. Aha! Waarom dan geen gym, vroeg ik hem en ik kreeg als antwoord dat de kinderen dan te moe zouden zijn… Oké dan, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Toch denk ik dat het stiekem ook wel een beetje om de begeleiders ging.
In ieder geval heb ik gewoon met de fysiotherapie mee gekeken. Later bleek dat niet alle kinderen mee gingen, dus we hadden gewoon gym kunnen doen met de anderen. Achja… Na de thee ben ik weer naar huis gegaan. Poeh, het is duidelijk veel warmer nu! Wel een voordeel van zonder Evy en Nikki over straat: er wordt minder ‘bule’ geroepen, haha. Of zou dat komen omdat alle kindjes in Tomohon aan het drummen zijn?
Thuis even uitgedropen (ja, bijna letterlijk) en gedoucht. Ik heb Jenni nog even de situatie uitgelegd met het feest (de combinatie afscheidsfeest/verjaardag). Ik wilde even zeker weten dat pak Leo en ibu Cherly wisten waarmee ze in hadden gestemd, haha. Ze zei dat ze het nog eens voor de zekerheid zou vragen vanavond. We hebben geluncht en toen viel de stroom weer uit. Oh no! De laptops van Evy en Nikki waren deze keer ook niet opgeladen, dus was het verplicht puzzelen en muziek luisteren tot de stroom het weer deed. Dat duurde dus tot 17:00… Het zag ernaar uit dat het avondwerk ging worden voor mij, want ik moest toch zeker die 4 gemiste uren inhalen! Vanmiddag, toen de stroom het nog niet deed, wilde ik bellen naar een huisje bij het Tangkoko Nature Resort. Daar willen we dit weekend heel graag naartoe, maar helaas… Geen gehoord. En we zijn waarschijnlijk toch al te laat.
Evy en Nikki wilden er even uit, dus zijn in Tomohon gaan eten. Ik heb thuis gegeten en ben aan het werk gegaan tot 22:30, met alleen een pauze voor buikspierkwartier. Gelukkig die 4 uren naar de avond kunnen verplaatsen, haha. We zijn uitgenodigd door Eristo om zondag met de studenten van Akfis naar Rurukan te gaan, dat schijnt net zoiets te zijn als de Bukit Doa. Eerst even afwachten of we Tangkoko nog kunnen bereiken! Nog geappt met Dennis en toen een poging gedaan tot slapen. Selamat tidur!

  • 03 Mei 2014 - 07:54

    Phil:

    Hallo, hallo,
    de dag van het onderwijs dus......geen les!!
    Maar wat maakt het uit als jij je werk maar klaar krijgt en dan een leuk feesstje kunt gaan bouwen.Na je verjaardag nog lekker op vacantie en dan is het bijna zover! NAAR HUIS !!
    Maak er een fijn weekend van.Liefs van mij, xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 23365

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: