Letterlijk een Goede Vrijdag - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Letterlijk een Goede Vrijdag - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Letterlijk een Goede Vrijdag

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

18 April 2014 | Indonesië, Woloan Dua

Tanggal merah vandaag, het is Goede Vrijdag. We dachten lekker uit te kunnen slapen, maar heel Woloan kwam om 7 uur zingend de straat door lopen. Aangezien wij aan de voorkant van het huis slapen, konden we dat goed horen. Dit klonk gelukkig wel beter dan de karaoke met campagne! Volgens Evy en Nikki liepen Jenni en Meico ook mee, maar ik had mijn lenzen nog niet in dus kon het niet zien, haha. Wat ik wel zag, was dat het weer er mooi uitzag. Eindelijk een blauwe lucht en het zonnetje, na een paar weken met voornamelijk regen was dat wel een fijne aanblik. Na het ontbijt zijn we dan ook rond half 10 op het dakterras gaan zitten met onze e-readers. Dat is het goede leven, haha. We hebben tot een uur of kwart voor 12 in de zon gezeten. Ik was op het achterste dakterras, naast de rommelkamer, gaan zitten. Daar kan niemand je zien, dus kon ik mijn rug ook bruin laten worden, dat mag ook wel eens gebeuren! Toen Evy en Nikki riepen dat ze bamisoep gingen eten, ben ik onder de douche gesprongen en heb ik ook een soepje op. Pff, wat was het warm vandaag. Maar jullie horen me niet klagen hoor! Toch had ik wel weer genoeg zon gehad voor vandaag, dus na de lunch zijn we nog wel buiten gaan zitten maar ben ik maar in de schaduw gebleven.
Rond 14:00 waren we het beu en zijn we een film gaan kijken, Dallas Buyers Club. Interesting movie! De familie was om 15:00 naar de kerk, het is tenslotte Goede Vrijdag. Ze gaan morgenavond ook, zondagochtend en maandag ook nog een keer. Je kan blijkbaar niet vaak genoeg naar de kerk gaan, denk ik :) Zondagochtend willen we wel mee naar de kerk, lijkt me heel interessant om te zien.
Toen we na het eten weer boven waren en een beetje zaten te puzzelen en lezen, riepen ze mij vanaf beneden. Ze roepen mij altijd, nu Evy en Nikki er zijn hoor ik ineens bij de familie ofzo en hebben zij mij vervangen als nieuwelingen. Althans, zo komt het over. Maar ze zeiden dat er een vriend was. Ik dacht dat een van de studenten misschien had besloten om onverwachts op bezoek te komen, maar het was een bule! Een Nederlandse bule ook nog, haha. Zij is ergens aangetrouwde familie van de neef van onze gastfamilie en is hier op bezoek. Ze heet Annelies en nadat ik me ook had voorgesteld, heb ik haar mee naar boven genomen om kennis te maken met mijn kamergenoten. Ik riep letterlijk: “Kijk, nog een bule!” Haha. We hebben even met haar gekletst, zij is al vaker in Indonesië geweest en we hebben dus wel even de kans gegrepen om nog wat toeristische tips te krijgen, hihi. Na een tijdje gingen we naar beneden en hebben we verder gekletst. De gebroeders Sumakud zaten te gamen in de ‘hal’, die hebben blijkbaar een tv geritseld ergens. Na een tijdje gingen de bezoekers weer weg. Misschien zien we ze morgen, want we gaan nog een poging wagen om de zonsopgang te bekijken vanaf de Mahawu en zij gaan ook. We will see! Evy, Nikki en ik hebben nog even met Erick zitten kletsen beneden, dat vind ik zo gezellig! Beter dan de hele tijd maar op die benauwde kamer te zitten… Ik heb Erick nog uitgenodigd om mee te gaan, maar hij had helaas al plannen. Nog even met Kate geskyped, was gezellie! En je ziet er goed uit, Stegwee :) Daarna, om 22:00 (dus heel vroeg voor mij!) mama en Dennis welterusten gewenst en ze laten lachen. Mijn rug prikte namelijk ineens en die blijkt echt supererg te zijn verbrand! Ik lijk net een kreeft! Oeps, volgende keer maar wat beter/vaker/meer insmeren… Toen zij (en ik ook wel een beetje) hun lachje hadden gehad, ben ik gaan slapen. We worden morgen om 04:30 opgehaald, dus om 4 uur op! Selamat tidur!

  • 19 April 2014 - 16:32

    Phil:

    En is het gelukt. Heb je nu de zon op zien komen?
    Gisteren was ik op de verjaardag van Raymond en Frieda. Ik ontmoette daar je moeder. Gezellig nog even met haar gesproken.WAT IS ZE TROTS OP JE !!Maar eigenlijk, wie niet?
    Zul je voorzichtig zijn met het zonnen? Als ze iedere keer een plekje weg moeten halen is ook niet prettig. Ik spreek uit ondervinding.Goed invetten dus.
    Op jouw verjaardag word ik aan mijn 2e oog geopereerd. Tegen die tijd dat jij thuis komt kan ik echt goed zien of je bruin bent geworden. Volgens mij vanaf vandaag nog precies 50 dagen!!!
    Prettige paasdagen en liefs van Phil xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 23373

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: