Gure dag - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Gure dag - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Gure dag

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

15 April 2014 | Indonesië, Woloan Dua

Het is serieus al sinds Evy en Nikki hier zijn rotweer! We hebben in die 3,5 week misschien maar 4 of 5 dagen gehad waarop het de hele tijd droog is gebleven. Ongelooflijk he?
Wel lekker op tijd wakker, maar natuurlijk geen zin om op te staan. Dat werkt hetzelfde als thuis: als de zon schijnt sta ik vol energie op, maar met dit gure en koude (ja echt!) weer, kost het me veel meer moeite! Ik wilde vandaag wel mee naar Sayap Kasih met Evy en Nikki, want ik loop een beetje vast met mijn project en misschien krijg ik nog wat inspiratie als ik met hen meekijk en ze help :)
In ganzenpas gingen we weer richting Sayap Kasih, haha. Dat zal er wel grappig uitzien, maar we kunnen nou eenmaal niet met zijn 2en of 3en naast elkaar lopen op de stoep.
Ik heb met ze meegekeken en geholpen, maar helaas geen inspiratie opgedaan, haha. Maar goed, toch weer wat tijd kunnen besteden aan de kindjes. Dat vind ik zo zonde: het verslag dat we moeten maken neemt zoveel tijd in beslag, dat je eigenlijk onderhand geen tijd meer hebt om je project uit te voeren. Dat houdt voor mij in dat ik misschien maar 1 of 2 keer per week op Sayap Kasih ben. Dat kan niet de bedoeling zijn, maar het moet, want mijn verslag moet af… Daar word ik uiteindelijk op beoordeeld, zal onze docenten een zorg zijn hoeveel tijd we daadwerkelijk met de kinderen hebben doorgebracht… Beetje jammer, maar oké. Zo is het nu eenmaal…
Na het testen van Evy en Nikki hebben we nog wat thee gedronken met Alfreds. Hij vroeg heel veel over Koningsdag en ons Koningshuis. Dat is moeilijk uit te leggen aan iemand die niet heel geweldig Engels spreekt en in een republiek met een gekozen president woont! Maar ik denk dat hij het wel snapte :) Na het theetje naar huis gelopen, wasje gedaan, gedoucht, etc.
Na de lunch zijn we aan de slag gegaan voor school. Tussendoor gingen we de was eruit halen, maar aangezien we hier nu met 11 personen in huis wonen, was er nergens plaats om onze was op te hangen! Onze eigen wasrekjes hingen al vol en die was was nog niet droog. Gelukkig had Nikki een waslijn meegenomen, dus na een heel gedoe waarbij we hebben geprobeerd om de lijn te spannen tussen onze rekjes en die (natuurlijk) omvielen, hebben we de lijn boven in de ‘spookkamer’ tussen de gordijnroeden gespannen. Ik hoop dat die er niet vanaf donderen, haha. Tot 17:45 aan de slag geweest voor school. De vertaling van de studiegids is eindelijk bijna af, nog maar 1 hoofdstuk! Ik heb lekker nog een uurtje met papa en mama geskyped voor het eten. Hoewel het schoolwerk allemaal niet snel genoeg gaat naar mijn zin, vliegt de tijd wel echt. Het is ongelooflijk hoe snel de dagen omvliegen hier. Jammer dat we door het slechte weer een beetje ‘aan huis gekluisterd’ zijn.
We hebben vanavond heerlijk gegeten, kipnuggets met rijst! En ketchup en mayo, mmm. Om die calorieën weer te verbranden, hebben we ook nog een buikspierkwartiertje ingelast. Daarna lekker tijd om te luieren en relaxen :)
Vandaag was mijn schoonvader jarig, nog een keer gefeliciteerd Raymond! Ik hoop dat mijn cadeau veilig aan is gekomen!

  • 18 April 2014 - 03:53

    Henri:

    Hey nu nog bijna buuf

    Je hebt blijkbaar het verkeerde eiland gekozen, wij hebben in 3 weken 2 buitjes gehad
    En deze vielen in de avond........ ik hoop dat het weer bij julie snel beter zal worden.
    Voor ons is morgen 19/04 het feest afgelopen en gaan we weer bijna buur worden met de andere Ongetjes
    In Breda.....
    Ik wens je nog een fijne tijd en vergeet vooral niet te genieten, het is zo voorbij!!

    Veel liefs
    Jolanda en Henri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 23382

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: