Election day! - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Election day! - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Election day!

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

09 April 2014 | Indonesië, Woloan Dua

Het is vandaag tijd voor de verkiezingen, van de gemeenteraad geloof ik. Dat hield concreet voor ons in dat we om 6 uur vanmorgen gewekt werden door de keiharde muziek die er aan de overkant gedraaid werd. Aaargh! Ik kon niet meer slapen, dus maar even spelletjes gespeeld en mijn mail gecheckt. Lekker geappt met Simone, nog steeds geen post binnen! Zonde… Na nog wat gelezen te hebben, zijn we rond half 8 gaan ontbijten. Er waren nog croissantjes en ze waren nog lekker, haha. Evy en Nikki zijn, gewapend met paraplu’s, naar Sayap Kasih gegaan want het was hier heel mistig en regenachtig. Fijn voor de Indo’s, die moeten net vandaag allemaal de straat op om te gaan stemmen! Via de intercom worden de namen van de mensen die op het stemkantoor zitten te wachten, binnen geroepen volgens mij. Elke minuut wordt er een naam opgenoemd. Na een tijdje heb ik maar muziek aan gezet, dat klinkt toch gezelliger :) Eventjes met Dennis gesproken en toen lekker aan de slag.
Toen Evy en Nikki thuis kwamen, hebben we geluncht. Zij hebben met de pot meegegeten, vis dus. Ik heb een eitje gebakken en wat tahoetjes op. Lekker! En een croissantje, haha. Oma Is had er echt heel veel gemaakt. Er was nog een verrassing in huis gehaald, een puppy. Tarzan, heet hij. Erick heeft hem meegenomen naar huis en het is echt nog een jonkie. Een beetje schuw, maar we zullen zien wat ervan zal komen!
Tot 18:00 hebben we zitten vertalen en ondertussen hadden we nog geen cadeau voor Evy, die dus morgen jarig is. Ik heb dus geprobeerd een dekmantel te regelen om alsnog iets te zoeken, maar omdat het verkiezingen zijn en dus een ‘feestdag’, was er niks open. Nikki was op het idee gekomen om dan een durian te kopen, haha. Erick dacht dat de straatverkopers er wel zouden staan, dus uiteindelijk heb ik gezegd dat ik op bezoek ging bij de kos van Meyti en dat Eristo me zou ophalen met de motor. Meyti heb ik sinds het ‘Manado-weekend’ niet meer gezien, dus dat leek me een goede smoes :) Ik ging natuurlijk samen met Eristo kijken, maar helaas zonder succes: er stonden geen straatverkopers… Jammer! Nog geen durian dus… Toen heb ik nog even gezellig met de jongens bij Eristo thuis gekletst en ben rond kwart over 10 naar huis gebracht. De straat bij ons voor zat lekker vol met mensen die elke 5 minuten in applaus uitbarstten. Heel gezellig, haha. Zo wordt het geen probleem om tot 00:00 op te blijven!
Ik heb een uurtje met Dennis, Michiel en Myra geskyped, was heel gezellig!! Rond kwart voor 12 was er nog steeds herrie, maar ben ik wel vast in bed gaan liggen. Als ik echt moe ben, val ik toch wel in slaap. Evy was ook nog wakker, maar Nikki sliep al wel. Die slaapt zelfs nog door een kanon heen volgens mij, haha. Om 00:00 kon ik Evy mooi feliciteren! Mama had ook nog een voiceberichtje met ‘Lang zal ze leven’ gestuurd, lief van je ma!
Ondanks de herrie toch in slaap gevallen, morgen vroeg dag! We gaan namelijk als cadeau ontbijt op bed maken voor Evy :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 23355

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: