Rustige dag - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Rustige dag - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Rustige dag

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

03 April 2014 | Indonesië, Woloan Dua

Vreselijk geslapen vannacht! Om 02:45 ben ik een keer wakker geweest en nog een keertje om 05:00, toen had ik het superwarm en wist niet hoe ik moest liggen… Een voordeel is wel dat het in Nederland 6 uur vroeger is en dat eigenlijk ideale tijden zijn om met het thuisfront te communiceren, haha. Dat heb ik dan ook maar gedaan :) Eventjes met Dennis gesproken! Nou ja, gesproken… De eerste keer appte ik dat ik niet kon slapen en was ik toch na een paar minuten weer in slaap gevallen, hihi. De tweede keer stelde Dennis voor dat ik kon gaan joggen, maar ik ging toch liever nog maar 2 uurtjes slapen. Was nog zo moe!
Om 06:30 werd ik weer wakker, dus lekker gaan douchen. Toen lekker brood gaan eten, dachten we, maar ons bruine brood was beschimmeld… Oh nee, zonde! Waarschijnlijk was de zak al dicht gedaan terwijl het brood nog warm was en als ex-broodmedewerkster weet ik dat dat een no-no is! Maarja, het kwaad was al geschied, haha.
Gisteren geen succes met het vinden van een zwembad voor Evy en Nikki, dus wilden ze in Manado verder gaan zoeken. Broeder Han ging wel naar Manado van de week, maar dan zouden ze in Manado op eigen houtje moeten gaan zoeken, omdat hij het ergens druk mee zou hebben. Daar voelden ze geloof ik toch niet zo veel voor en daarom hebben ze Eristo gevraagd om met ze mee te gaan. Dat wilde hij wel, haha. Elke kans om te helpen, grijpt hij aan, het is echt een lieverd.
Ondertussen was ik van plan om naar Sayap Kasih te gaan om te kijken wat er precies voor bruikbaar materiaal ligt voor mij om een hindernisbaan te maken. Alfreds was er vandaag niet, dus ik was zo klaar met kijken en kon mijn plan dus niet met hem overleggen. Het was wel een speciale dag vandaag, want Rinto was jarig! Rinto is een bewoner van Sayap Kasih die eigenlijk niet daar hoort te zitten. Sayap Kasih is namelijk voor kinderen en het was vandaag Rinto’s 28e verjaardag. Maar Rinto is heel zwaar geestelijk gehandicapt. Hij zit altijd in de ballenbak en daar lagen vandaag dan ook wat ballonnen in. Ik heb wat buiten gezeten met de begeleiders en kinderen om een praatje te maken en toen dus gekeken wat voor spullen er waren. Daarna meegeholpen met het ‘drankje’, dat vandaag uit chocoladetaart bestond. Mmm, enak! Het was een hele hoge, vierkante taart, versierd met een dolfijn, haha. En een kaarsje van een 2 en van een 0. Dat klopte niet helemaal, maargoed :) Ik heb Nando een stuk taart gevoerd en zijn water gegeven. Daarna heb ik zelf achter in de keuken een stuk taart op en een kop thee. Dat was mijn ontbijt vandaag, lekker!
Toen we terugkwamen in de zaal, was de familie van Bella er. Ik was van plan om naar huis te gaan, maar heb toch nog wat gekletst met de zus van Bella. Zij spreekt heel goed Engels! En ik dacht dat ze 25 was ofzo, maar ze blijkt in het laatste jaar van de middelbare te zitten en is dus 17 of 18. Zo moeilijk om de leeftijden hier in te schatten! Na wat gekletst te hebben, ben ik naar huis gegaan.
Evy en Nikki hadden nog niks gedaan, behalve was in de machine gegooid en in de zon gezeten. Wat een luilakken! Ik heb blogs getypt tot laat in de avond. Ondertussen stuurde Eristo me nog een berichtje op Facebook, of ik ook mee zou gaan naar Manado. Haha, ik denk dat hij nog een beetje verlegen is bij Evy en Nikki. Schattig! Ik zei ook echt: “Aaah, wat een poepie!” Waarop Evy heel droog zei: “Shitty” en we natuurlijk helemaal in een scheur lagen. Af en toe word ik echt melig van die meiden, haha. Ze sliepen al wel snel vandaag en ik dommelde geloof ik zelfs redelijk op tijd weg. Selamat tidur!

  • 08 April 2014 - 18:57

    Simone:

    Hoi Hoi,
    Jij bent echt fanatiek blog schrijver!
    Ik heb soms helemaal het gevoel dat ik erbij ben! hihi
    Nog steeds geen kaartjes van mij ontvangen? :-(
    Ik ga er deze week nog 1 op de bus doen, als deze ook niet aan komt,
    tja.. dan houd het echt op denk ik.

    Liefs, xxx Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 23364

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: