Acupunctuur & Chillen di kos - Reisverslag uit Tomohon, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Acupunctuur & Chillen di kos - Reisverslag uit Tomohon, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Acupunctuur & Chillen di kos

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

18 Maart 2014 | Indonesië, Tomohon

Voor de verandering kon ik weer eens niet uit bed, haha. Ik had vandaag geen wekker gezet, dus was ‘pas’ om 07:30 wakker. Ben nog wel lekker 3 kwartier blijven liggen! Lekker een beetje liggen dutten nog, moet kunnen. Ik heb boven op de kamer wat brood op en aan mijn vertaling voor Sayap Kasih gewerkt. Pak Leo ging pas om 08:15 ontbijten, dus we spraken af om na de lunch te oefenen. Omdat ik vandaag het college van pak Rolly over acupunctuur wilde bijwonen, had ik Ockly maar gevraagd of hij me na stage op wilde halen. Ik had lekker een beetje doorgewerkt, maar was wel de hele ochtend op de kamer. Toen ik rond lunchtijd beneden keek, waren er allemaal mensen op bezoek. Vanavond dan maar weer proberen te oefenen met pak Leo. Om 13:30 had ik nog niks van Ockly gehoord, dus heb ik de micro maar gepakt. Omdat ze allemaal nog met campagnes bezig zijn, was de normale weg naar Tomohon, door Woloan I, afgesloten. De chauffeur nam allemaal gekke straatjes en reed ook in rondjes, want we kwamen weer langs pak Leo’s huis op een gegeven moment. Toen we in Tomohon waren, ben ik in de winkelstraat maar uitgestapt. Vond het zo raar en nu was ik tenminste op een bekende plek, haha. Ondertussen had ik een sms van Ockly, waar ik was. Hmm, een bekend punt zoeken was niet zo moeilijk. De Holland Bakery! Ik vroeg of ik naar zijn kos kon komen lopen dan, maar hij kwam me al ophalen. Ondertussen had de beveiliger van de Holland Bakery me al aangesproken. Hij vroeg of ik de Polsterenstraat of zoiets kende, in Zwolle. Hij had daar namelijk familie wonen. Toevallig, haha. Toen kwam Ockly aanrijden en reden we naar zijn kos, hij moest even nette schoenen aandoen voor school. Met Ockly naar Akfis gereden voor het college van pak Rolly. Was echt heel interessant! De stroom deed het niet, dus geen Powerpoint en geen wifi helaas, maar pak Rolly vertelt heel boeiend. Pak Rolly vertelde dat je aan de hand van de pols, wat kunt vertellen over de organen. Links staat voor een aantal organen en rechts weer voor andere. Hij zei bij mij dat ik niet genoeg water had gedronken (dat klopte) en dat ik vandaag emotioneel niet zo stabiel was. Dat klopte ook, ik was inderdaad een beetje verdrietig. Ik miste wifi denk ik, haha. Ineens deed de stroom het en kwamen er berichtjes binnen! Van buiten leek ik heel rustig, maar ik sprong van binnen echt een gat in de lucht. Even met mama en Dennis geappt, was wel ff fijn. Maar ondertussen was het college dus nog bezig, haha. Maakt niet uit :) Het was heel interessant, ook al zouden wij het in de westerse wereld als zweverig beschouwen. Ik geloof best dat het kan werken als de patiënt er ook in gelooft. En het wordt voor heel veel aandoeningen en klachten gebruikt. Het Taoïsme speelt een grote rol als je acupunctuur wilt uitoefenen, daar moet je je echt in verdiepen volgens pak Rolly. Dus Yin-Yang. En ook U Sing, de 5 elementen van de aarde: hout, vuur, grond, metaal en water. Moest meteen aan Avatar denken, wat ik natuurlijk in Temboan nog heb zitten kijken met de studenten. Echt super interessant! Oké, volgens mij heb ik dat nu wel vaak genoeg gezegd… We gaan door! Pak Rolly vroeg na het college nog of ik een onderwerp had waar ik iets over wilde vertellen aan de studenten. Hmm, moet ik even over nadenken hoor! Wil ik wel, maar moet even denken waarover ik ga vertellen, haha. Misschien wat casussen van school nemen en die met ze doorlopen. Ik heb nog niks besloten in ieder geval, haha. Ik heb de studiegids (waar dus maar 1 exemplaar van is, dat ze aan het reviseren zijn voor de gevreesde accreditatie van binnenkort) terug gegeven aan ibu Filly. Als ik eruit moet vertalen, ga ik dat wel op Akfis doen.
Ockly moest zijn vriendinnetje gaan ophalen, dus ik kon met Heral meerijden. We zijn eerst even langs zijn kos geweest, omdat hij zich moest omkleden. In die kos wonen ook Meriel, Andrew & Mitha, die ook in het 3e jaar zitten. Dat was wel een grotere kos dan die ik tot nu toe heb gezien! Er wonen ongeveer 20 mensen, niet alleen van Akfis, maar ook van andere faculteiten. Leuk om te zien :) Ik heb even in de kamer van Mitha gewacht tot Heral klaar was en toen zijn we naar de kos van Ockly en Eris gereden. Eris was niet naar school geweest, volgens Ockly kwam dat omdat hij geen geld had voor de micro. Omg.. Dus als ik niet met Ockly was meegereden, had Eristo gewoon achterop gekund! Ik heb Eristo even op zijn donder gegeven, als hij dat gewoon had gezegd was ik zelf wel met de bus gegaan of had ik hem geld gegeven voor de bus. Hij zei dat hij gewoon moe was, maar ik geloofde het niet. Goed, de rest van de avond was wel supergezellig! We hebben lekker buiten gezeten, muziekje erbij, colaatje erbij. Ik vermaak me wel hier, met al die bodyguards! :)
Op een gegeven moment zaten we met een stuk of 8 mensen buiten te kletsen en muziek te luisteren, ik had het echt naar mijn zin en wilde niet naar huis! Heral bleef ook al die tijd, terwijl ik al tegen hem had gezegd dat dat niet hoefde. Volgens mij snapte hij dat niet helemaal.. Hij stond al 2 uur te trappelen om te gaan eten, maar toen hij bleef staan nadat ik al een paar keer had gezegd dat hij best mocht gaan eten, had ik er echt schijt aan en heb hem dus 2 uur honger laten lijden. Haha, schandalig he. Maargoed, moest hij maar luisteren. Ik had echt geen honger, vond het veel te leuk daar! Om 20:30 viel hij bijna om, dus toen voelde ik me toch wel verplicht om mee te gaan… Balen! Maar morgen mag ik terug komen, haha. Omdat ik Heral zo lang had laten wachten en me wel een beetje schuldig voelde, heb ik maar getrakteerd op een diner. Weer eens soto deze keer, mmm! Hij was lekker, maar de lekkerste soto krijg ik toch echt van mama en oma, haha. Na het eten heeft Heral me thuis gebracht. Ik keek even op mijn telefoon hoe laat het was ofzo en toen kwamen er berichten binnen. Berichten?! Wifi dus!! Woohoo again, haha. Ik heb met iedereen thuis geskyped, oma Jo was ook net op bezoek. Daarna nog met Dennis geskyped, heerlijk om iedereen te spreken! Daarna heb ik muziek gedownload en nog wat vertaald.
Het is nog best laat geworden, 01:30, dus dat wordt een korte nacht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 23386

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: