Bruin brood! - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Bruin brood! - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Bruin brood!

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

10 Maart 2014 | Indonesië, Woloan Dua

Om 6 uur ging de wekker en om half 7 ben ik eruit gegaan. Eventjes met Dennis en Simone gesproken. Simone heeft schijnbaar al 2 kaarten gepost, maar ik heb nog niks ontvangen! Ik hoop dat ze nog komen, anders zou ik het zonde vinden van de moeite. In ieder geval nu al bedankt, Simoon! Fijn om te weten dat je aan me denkt :) En toevallig zat ik gisterenavond op de site van Yamaru te kijken naar het postadres, want mama wil misschien ook iets naar broeder Han sturen. Toevallig! Eén cijfertje is wel anders dan wat ik heb doorgekregen, zou broeder Han een typefoutje gemaakt hebben? Nou ja, ik zie hem vast snel weer, dan kan ik het vragen.
Weer therapie gegeven aan pak Leo, het gaat weer wat beter vandaag. We zijn naar beneden gelopen en hij wilde zelfs een rondje om de tafel in de hal maken en dat allemaal zonder looprek! Toe maar! Ik kan niet zeggen dat ik het helemaal eens ben met het rondlopen in de vrije ruimte zonder houvast, maar dit is beter dan de hele dag op bed liggen. Hij bleef gezellig beneden zitten bij de familie (extra motivatie!) en ik ben naar boven gegaan om nog eventjes te relaxen en te appen. Heb eventjes met mama en Inge gepraat, de nachtuilen van de familie, haha. Ondertussen was pak Leo met ibu Cherly weer naar boven gelopen. Ik vond dat het ondertussen wel tijd was voor mijn ontbijt, dus ben weer naar beneden gegaan. Toen stond broeder Han ineens binnen! Hij kwam de auto terugbrengen, die hij dus blijkbaar van pak Leo had geleend. En hij had mijn bruine brood bij zich! Dat was ik gisteren dus vergeten in de auto :) Oh, jippie! Bruin brood, daar hoort kaas bij! Mijn oleh-oleh (geschenk) voor bapak en ibu, 2 stukken kaas, lagen nog onaangeraakt in de koelkast. Als niemand het eet, dan eet ik het zelf wel op hoor. Geen probleem, haha. Ik zei nog tegen Erick dat er kaas lag, voor als hij wilde, maar hij houdt niet van kaas. Surprise… Alleen pak Leo schijnt van kaas te houden! Toch een verkeerd cadeau meegenomen dus, haha.
Mama en Inge hadden toevallig allebei voorgesteld dat ik tosti’s kon maken, dus dat ging ik maar eens doen. Een topidee! En het brood is ook echt brood, niet van dat zoete witte dat al verkruimelt als je het aanraakt. Oké, dat is een beetje overdreven, maargoed. Dit bruine brood was echt bruin brood en heb er echt van genoten :) Goed, voordat ik een hele ode aan bruin brood ga schrijven, ga ik weer verder met mijn verhaal over vandaag.
Ik heb nog wat gekletst met mama en Inge en rond 10:30 ben ik begonnen aan schoolwerk. Dat projectplan moet en zal vandaag af komen!
Nou ja, ik had er dus helemaal geen zin in en heb niet zo veel gedaan als ik had gewild, maar het is uiteindelijk grotendeels af. Het nadeel is dat er een paar hoofdstukken zijn die over je projectteam gaan en ik daarbij dus de hulp van mijn collega’s Nikki en Evy nodig heb. Ik heb ze even gemaild met een update en wat vragen zodat ik iets meer kan toevoegen aan het projectplan. Dan is het ineens toch lastig om helemaal hier te zitten, maarja… Dat wisten we van tevoren :) Morgen ga ik maar proberen om de documenten van Akfis in te scannen. Eigenlijk zou ik vandaag al gaan, maar ik was helemaal gaar en moest echt even aan dat project gaan zitten. Ik heb ibu Filly dus afgezegd voor vandaag, volgende keer beter.
Tot 21:45 ben ik bezig geweest tot het ‘af’ was. Ik hoorde de tv in de keuken, dus ik ben naar beneden gelopen en Erick zat te kijken. Moest even weg uit mijn kamer, waar ik de hele dag naar een laptopschermpje heb zitten staren! Ik ben erbij gaan zitten en we hebben gezellig Mr. Bean gekeken, haha. Die aflevering dat hij op een school gaat kijken, waar natuurlijk alles door hem misgaat en waarin zijn autootje uiteindelijk wordt overgereden door een tank. Haha, heerlijk :)
Nog een beetje gekletst met Erick. Hij slaapt geloof ik bijna niet hier, als ik ga slapen is hij nog wakker en als ik wakker word, loopt hij ook al rond. Ik heb dus maar even om opheldering gevraagd, haha. Hij heeft schijnbaar nog last van een jetlag en vannacht om 02:00 moet hij ergens hout gaan bewaken ofzo. Ze hebben bij een bouwterrein hout gejat, vertelde hij. Toch vreemd in een gebied waar iedereen zo gelovig is, maargoed.. De slechteriken zijn overal, dat blijkt wel weer. Oh ja, en om 05:00 gaat hij ook nog eens joggen! Die jongen is getikt hoor… Maar ik heb wel gevraagd of ik een keer mee mag, ik mis het sporten wel een beetje (nee, ik ben niet ziek). Maar in mijn eentje ga ik hier niet joggen, dan verdwaal ik gegarandeerd. Trouwens, overdag kun je hier niet actief gaan doen op straat. Als de zon schijnt, is het echt te warm. Het moet dus als het donker is, voor zonsopgang of in de avond. Maar ik mag dus een keer mee. Daar ga ik echt nog spijt van krijgen, haha.
Na het tv kijken nog geappt met papa, mama en Dennis en een spelletje gespeeld. En toen was het ineens 01:00! Tijd om te slapen dus. Selamat tidur :)

  • 20 Maart 2014 - 16:33

    Simone:

    haha.. lachen dat je van de de gewoonste dingen hier (zie br brood) daar zo van kan genieten!!
    enne over die kaartjes.. ik blijf volhouden ooit moeten ze toch binnen komen? hihi
    xx

  • 21 Maart 2014 - 12:38

    Phil:

    Hoi Whitje, ben een dag uit de running geweest. Frieda heeft me gebracht en Raymond was er weer om me te halen. Kreeg een nieuwe lens in mijn rechteroog. Kan nu jouw verslagen nog beter lezen. Gezellig!!!
    Liefs, PHIL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 23370

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: