Herbal medicine - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu Herbal medicine - Reisverslag uit Woloan Dua, Indonesië van Whitney Ong - WaarBenJij.nu

Herbal medicine

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

12 Februari 2014 | Indonesië, Woloan Dua

Dit wordt denk ik een kort verhaal.
Om 06:45 ging de wekker weer, ik was van plan om naar Sayap Kasih te gaan. Had wel een beetje buikpijn toen ik opstond. De dag begon verder wel goed, want ik had al wat berichtjes van mama. Heel lief :) Ik ben maar gewoon gaan ontbijten. maar toen was ik een beetje misselijk. Leek me geen goed idee om naar Sayap Kasih te gaan, voor hetzelfde geld steek ik een van de kinderen aan met wat er dan ook aan de hand is. Ik heb me dus maar ziek gemeld bij Alfreds en ben nog even in bed gaan liggen.
3 uur later werd ik wakker! Ik voelde me wel een stuk beter, dus ik denk dat ik die paar uurtjes extra slaap wel nodig had. Voor de zekerheid heb ik als lunch maar gewoon wat brood gegeten met hagelslag. Ik had Ockly gevraagd of hij me wilde ophalen voor school. Hoewel ik me beter voelde en dus naar school wilde, had ik weinig zin om met de bus te gaan. Het college van pak Rolly begon om 3 uur en zou gaan over herbal medicine, kruidengeneeskunde dus. Ockly kwam me om 2 uur halen, want ze gingen nog wat oefenen op school. Toen we aankwamen, waren ze Brain Gym aan het oefenen. Dat lijkt op een soort dansje en was echt leuk om te zien! Ik heb nog meegedaan, maar het is best lastig.
Het college was heel interessant. Het is de bedoeling dat we kruidengeneeskunde gaan combineren met acupressuur in de desa. We hebben recepten gekregen voor drankjes tegen hoofdpijn, maagpijn, hoest met opgave van slijm, droge hoest, koorts, algemene pijn, flauwvallen en een remedie bij een bloedneus. We moeten die ingrediënten dus uit de natuur halen als het nodig is en deze gaan verwerken in de drankjes. Ben heel benieuwd!
Na het college ben ik teruggebracht en heb ik even geappt met Dennis en met Frieda. Skypen ging niet, daar was de wifi niet goed genoeg voor. Toen heb ik op de tv maar Pirates of the Caribbean gekeken, heerlijk :) Zo fijn om af en toe even dat 'echte Engels' te horen in plaats van het gebrekkige Engels dat ik nu zelf ook begin te spreken!
Daarna heb ik wat aan school gewerkt, daar was het internet dan (het grootste gedeelte van de tijd) wel goed genoeg voor. Later ook nog met mama geappt en laat op de avond deed internet het veel beter en heb ik nog even geskyped met papa en mama. Iedereen een fijne dag gewenst en zelf lekker gaan slapen. Dat was weer een dag die voorbij gevlogen is!

P.S. Omdat dit voor de verandering zo'n kort verhaal was, hier het recept voor een drankje tegen hoofdpijn:
- 1 plakje gember (5x1 cm)
- 1 eetlepel palmsuiker
- 1 glas warm water
Was de gember en rooster het. Daarna met de suiker in het warme water doen. Roeren tot de suiker opgelost is (wat je met het stukje gember moet doen, geen idee!) en lauw opdrinken. 2x daags 1 glas.

  • 13 Februari 2014 - 13:55

    Frieda:

    Hoi lieve Whitney.
    Lijkt wel bijzonder je eigen kruiden bij elkaar zoeken en er een drankje van maken. Misschien kun je het eerst voor je zelf maken kijken of het voor jou buik pijn en misselijkheid help (geintje).
    Was inderdaad maar een kort verhaaltje maar wel weer leuk om te lezen.
    Zie weer uit naar het volgende.
    Liefs xxx

  • 13 Februari 2014 - 18:05

    Phil:

    Hoi medicijnvrouwtje
    nu kom je een beetje in het vaarwater van Marja!! Maar zij zal het ook leuk vinden denk ik
    In ieder geval snel weer opknappen!
    Hoe is het eigenlijk met de M&M sjes? ( muizen muggen en mieren. Ben je ze allemaal kwijt?)
    Tot de volgende keer. Lieve groetjes.

  • 13 Februari 2014 - 18:08

    Linda:

    Waauw whit
    je komt als een echte kruidenier thuis straks. Lekker back to basic.
    Lijkt me erg leuk om te doen...
    Geniet nog verder en Weltrusten
    x pin

  • 13 Februari 2014 - 22:29

    Mama:

    Hoi schat,
    Onthoud maar goed, al die kruidendrankjes, zalfjes, cremetjes dan lain-lain! Wie weet waar het allemaal nog eens goed voor is!
    Geeft weer een extra dimensie en het kan volgens mij nooit kwaad!
    Opa was vroeger ook met obat in de weer! Wie weet kom je straks als een volleerde Isa of Ayla terug naar huis!
    Je verhaal was kort maar krachtig en toch weer genoten!
    Lees je gauw! Knuffels van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Als minor van mijn opleiding heb ik gekozen voor het buitenland. Ik ga naar Sulawesi, Indonesië!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 23352

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Indonesia

Landen bezocht: